Någon som har nånting positivt eller negativt om dieselmotorn som åtminstona fanns under 2006.
Är en sån bil ett bra köp?
Den har ju ej partikelfilter monterat men skatten är ändå billigare än nyare med partikelfilter.
nån som har nå synpunkter ang denna bil så tar jag gärna emot det
mvh//Tobbe
Annons
4
Jag fick köra en 2006 under tiden som jag var utan bl i somras på grund av rep.
jag ahr bara positift o säga, blandad körning drog dne 0,8 till jobbet.
Man sitter väldigt skönt i den, o växel lådan gick väldigt bra oså, funkade.
Iannat fall får man motor optimera den om man vill ha mer kraft
jag ahr bara positift o säga, blandad körning drog dne 0,8 till jobbet.
Man sitter väldigt skönt i den, o växel lådan gick väldigt bra oså, funkade.
Iannat fall får man motor optimera den om man vill ha mer kraft
kör volvo v70 n 2,4t
6
Som sagt det finns alltid folk som säger att kcr boxar chippning motor optimering är skräp o vise versa.
jag ahr kört allt ifrån chippade bmw till en hyfsat trimmad t5a, o jag kan bara säga att man sänker bränsle för brukningen rejält när man chippar dom om man inte kör som ett svin vill säga.
Det som man kanske ska akta sig för, är att köra för mycket på vridmomentet då automatlådorna kanske får lite problem me vridet.
men kör man som folk så håller det det är jag väldigt övertygad om,
Alla sa att jag skulle skicka ut vevstakar igbneom blocket på t5an laddade 1,25 bar utan problem när jaga hde den.
.
kör man me insidan av skallen håller det.
På lastmaskin jaga hr, så ahr vi även pillat på disel pumpen på den me, för o få mer drag i, blev skillnad som natt o dag.
jag ahr kört allt ifrån chippade bmw till en hyfsat trimmad t5a, o jag kan bara säga att man sänker bränsle för brukningen rejält när man chippar dom om man inte kör som ett svin vill säga.
Det som man kanske ska akta sig för, är att köra för mycket på vridmomentet då automatlådorna kanske får lite problem me vridet.
men kör man som folk så håller det det är jag väldigt övertygad om,
Alla sa att jag skulle skicka ut vevstakar igbneom blocket på t5an laddade 1,25 bar utan problem när jaga hde den.
kör man me insidan av skallen håller det.
På lastmaskin jaga hr, så ahr vi även pillat på disel pumpen på den me, för o få mer drag i, blev skillnad som natt o dag.
kör volvo v70 n 2,4t