Annons
Annons

2
Hej, jag tror absolut det , nu har jag inte en CM , men på SM modellen kan jag ha 265/65/17 utan att det tar i, jag har för mig att CM är större i hjulhusen, den borde i alla fall inte vara mindre eftersom den har större hjul som orginal

4
Mr2T skrev:Räkna på det själv vettja. :)

WWW.dack.tk/
Nu handlade inte frågan om storleken på hjulen , utan bredden och huruvida man klarar fullt hjulutslag utan att de tar i !

det kan man inte räkna på tyvärr!

5
Man brukar säga att om det inte tar i under fjäderbensskålen så brukar det som regel inte i emot i innerskärmarna heller, men det finns förstås avviklser även där.
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07

Re: nya däck

6
Magnus E skrev:Hej, Det är dax för nya däck. Finns plats för 255/65 17 i hjulhusen vid fulla rattutslag?
Jag åker på 255-55-19 utan problem..

Välkommen till forumet Magnus E ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Re: nya däck

7
Gammal tråd och inte ens säkert att de som skrivit i den är kvar här....

Men jag frågar ändå:

Klarar det sig med 245/65-17 utan att det tar i någonstans på en 2004:a (Santa fe SM) med Hyundais originalfälgar (till Santa fe CM) med måtten 17x7" och inpressningsdjup 41 mm.

Kör med dessa fälgar nu till sommardäcken och har 235/65-17 -det fungerar utan att ta i.
Har en uppsättning 245/65-17 i garaget som jag tänkte byta till då nuvarande sommardäck är halvslitna, särskilt ett däck som är nere på ca 3,5mm mönsterdjup.


Mvh
Johan B