Annons

trykkregulator common-rail

1
hei

hadde i dag santa'n på 9000 mil service. sa fra om at det var litt sånn tørr lager-lyd i motoren når den er varm, som jeg ikke klarte å lokalisere.

etter at verkstedet hadde leitet en stund, fant de ut at lyden kommer fra trykk-regulatoren til common-railen. denne må derfor skiftes. dette er selvfølgelig en garanti sak, men verkstedet hadde aldri vært borte i at denne var gåen før.

min bil er en 2,0 CRDI, 03 mod. (diesel)

delene som er bestillt er: 3140027000 Rail drivstoff, 3141027000 rør dieseldyse, 3142027000 rør diesel inn.

Noen som har vært borte i dette før, eller hørt om noe??

kan ikke merke noe på bilen, bare en svak pipe-lyd utenfor bilen, når den går, og er varm

Vegard
Annons

2
Hei

fikk i dag skiftet trykk-regulatoren til common-rail'en. merka som sagt ikke noe galt med den andre heller, men hørte jo fugle-lyden i den. ingen har kunnet gi meg noe svar på eller kjenner noe til dette problemet. de har hverken registrert denne feilen på trajet CRDI, tucson CRDI eller santa-fe CRDI.

godt å ha maskinisten i form... :P

alt var jo på garantien, og derfor kostnadsfritt.

som vanlig når jeg er der ute, så ytet også denne gang verkstedet ekstra service, uten at de ville ta betalt for dette. ei lyspære ble skiftet...gratis....

det lille ekstra gjør meg svært fornøyd med dette merke-verkstedet her i Kristiansand.

Vegard