Annons
Annons

2
du menar väl att du ska ha DVD i framsätena så dom i baksätet kan se eller du menar en 7 sitsig så dom längst bak kan se?

om du menar framsätena:
det bästa hade nog varit om du kunnat trycka ner dom på baksidan utan att öppna stolen. annars får man ju börja med att ta ut hela sätet, skruva av övre dynan. klippa av alla klädselklämmor i nederkant och dra av tyget.

inget drömjobb direkt. helst ska man ju ha en bra tång och riktiga klädselklämmor igen för att kunna hålla tyget bra igen

men det är ju i princip samma sak med baksätet bara det att det är ju större tygbit

nackstöd dvd

3
Hej.
Nu har jag gjort ett försök för att montera nackstöd dvd till min hyundai santa fe 07 och det gick jätte bra. Så här går till om man vill montera nackstöd dvd i framsäterna för att barnet kunna titta på filmer. Det finns hård plast som sitter fast på ryggen till säterna. Den plasten sitter fast med hård plast plugger eller knappar om man kan säga: 2uppe, 2 i mitten och 3 längst ner. Först måste man dra lås dem som är längst ner, dra dem mot backsäterna för att låsa upp dem. Sen drar man hela plasten MOT GOLVET för att låsa dem som är uppe. Och jag säger mot golvet annars går dem sönder. Resten i mitten fälja bara med när man drar plaster mot golvet, i såfall blir det lättare att låsa dem. Den här hård plasten har ingen effekt på tygen ellet något annat, den täcker bara ryggen till säten. Hela processen tar bara 5 min högst, bara att våga. Lycka till alla som vill prova.
M.V.H.

Re: nackstöd dvd

5
[quote="Santa fe 06/07"]Hej.
Nu har jag gjort ett försök för att montera nackstöd dvd till min hyundai santa fe 07 och det gick jätte bra. Så här går till om man vill montera nackstöd dvd i framsäterna för att barnet kunna titta på filmer. Det finns hård plast som sitter fast på ryggen till säterna. Den plasten sitter fast med hård plast plugger eller knappar om man kan säga: 2uppe, 2 i mitten och 3 längst ner. Först måste man dra lås dem som är längst ner, dra dem mot backsäterna för att låsa upp dem. Sen drar man hela plasten MOT GOLVET för att låsa dem som är uppe. Och jag säger mot golvet annars går dem sönder. Resten i mitten fälja bara med när man drar plaster mot golvet, i såfall blir det lättare att låsa dem. Den här hård plasten har ingen effekt på tygen ellet något annat, den täcker bara ryggen till säten. Hela processen tar bara 5 min högst, bara att våga. Lycka till alla som vill prova.
M.V.H.[/quote

just det, måste ha blandat ihop den med nån av dom andra hyundaierna. =/

6
Hei

På min 12 mod, fikk jeg montert det "klikk systemet", der passer guttungens DVD, samt Ipaden innpå samme feste og strømforskyning. dette monterte forhandleren, og DVD eller Ipad*en skyves sideveis inn i festet.

Mener DVD'n heter "NextBase 10 Klikk", eller noe slikt...