Annons

Min första Santa, del 3; 2:a sommaren, 2:a besiktningen

1
Santa Fe-vänner,

Tiden går, och nu är jag halvvägs inne på mitt andra år som Santa Fe-ägare. Fortfarande så har jag bara bra saker att säga om bilen som sådan. Om något, så hade det varit fint om den bara varit något större. Som en CM. Att bilen är i minsta laget för våra behov märks på sommaren, det är då bilen rullar som mest och längst. Det är även då som bilen fylls upp som mest.

Med två barn, varav den ena fortfarande tillbringar en stor del av sin tid i barnvagnen, så är det inga problem att fylla bilen om man så bara ska vara borta i ett par nätter. Om man ska vara borta en längre tid, så får man börja prioritera bort vissa saker, som därmed får bli kvar hemma.

Men att byta upp sig i nuläget känns dock väldigt avlägset. Jag är väldigt nöjd med min bil, då den bara går och går. Tanka, tuta och köra, ni vet. (Snittet ligger på 1,14 liter/mil sen jag köpte den, fantastiskt!) Jag svängde förbi SBP häromdagen, och biluslingen rann igenom med blankt papper, samt beröm. (Och jag skänkte den tidigare ägaren en tacksam tanke, för att denne tog så väl hand om bilen de första 10 åren.) Besiktningsmannen tyckte att bilen var i fint skick för sin ålder, klart över medel, och att jag borde fortsätta vårda denne. Nu har bilen slunkit igenom med blankt papper två år i rad. Helt otroligt, koreanerna kan, tydligen.

Jag får behålla bilen ett par år till, minst, och köpa en takbox så länge. :)