Ni som är missnöjda med era bilar. Har ni kollat hur mycket ni får för bilen vid inbyte?
Jag var och kollade häromdagen på ett ställe som säljer Hyundai, men jag vill av någon lustig anledning inte ha Hyundai igen. Utan var svagt intresserad av en Citroën c4 Grand Picasso.
Men när jag fick höra att jag skulle få 165k för min 2 år gamla i40 sport som gått 3000 mil, så inser jag ju att bilen verkligen är en ekonomisk katastrof. Som tur är fungerar ju bilen nu, så jag måste ju inte byta ännu...
Annons
Re: Inbytespris?
2Det finns ju ingen vanlig bil som är vettig att köpa som nybil. Första året tappar väl alla bilar massor i pris. Smartast är att köpa en ett år gammal bil med få mil på mätaren.
För ett antal år sedan gick jag in hos en peugeot handlare som ett år tidigare sålt en ny peugeot till mig. När jag frågade vad jag skulle få för den ett år gamla bilen sa han bara att det ville jag inte veta. Jag körde bilen två år till innan jag bytte in den.
För ett antal år sedan gick jag in hos en peugeot handlare som ett år tidigare sålt en ny peugeot till mig. När jag frågade vad jag skulle få för den ett år gamla bilen sa han bara att det ville jag inte veta. Jag körde bilen två år till innan jag bytte in den.