Annons

Garanti?

1
Hej,

Är ny på forumet och har lite frågor. Lite osäker när man läser om alla fel som folk har haft. Man får väl som motargumenten säger, vara nöjd med att många är "skitfel" ändå. Jag har idag en bil av ett "större premiummärke" och har haft bilen på verkstad 2 gånger under en 12-månaders period pga att bilen varit "död" när jag skulle starta den. Då pratar vi inte batteriet utan kodning etc. Som krävts. Första gången blev det "kompispris" av märkesverkstaden. Endast 10 000... andra gången var det visserligen billigare då det bara kommit in fukt. Tråkigt ändå när bilar blir obrukbara, speciellt när man pendlar med dem. Nu till en fråga :D . Den beryktade garantin.. gäller den bara om man köper av återförsäljare? Eller gäller den om man köper privat också? Tycker ni, om ni ska vara objektiva, att det är en bra bil?

Hälsningar
Linus
Annons

Re: Garanti?

2
Aros skrev:Hej,

Är ny på forumet och har lite frågor. Lite osäker när man läser om alla fel som folk har haft. Man får väl som motargumenten säger, vara nöjd med att många är "skitfel" ändå. Jag har idag en bil av ett "större premiummärke" och har haft bilen på verkstad 2 gånger under en 12-månaders period pga att bilen varit "död" när jag skulle starta den. Då pratar vi inte batteriet utan kodning etc. Som krävts. Första gången blev det "kompispris" av märkesverkstaden. Endast 10 000... andra gången var det visserligen billigare då det bara kommit in fukt. Tråkigt ändå när bilar blir obrukbara, speciellt när man pendlar med dem. Nu till en fråga :D . Den beryktade garantin.. gäller den bara om man köper av återförsäljare? Eller gäller den om man köper privat också? Tycker ni, om ni ska vara objektiva, att det är en bra bil?

Hälsningar
Linus
Den absolut sämsta bil jag haft under 40 år. Att försöka skinna kunder med en ny bil borde vara
straffbart. Att man med senare årsmodeller ändrar sig gör bara saken värre.

Den beryktade garantin är inte mycket till garanti i verkligheten.

Re: Garanti?

4
Hej!
Ja, det var samma fråga som jag ställde i april. Jag pendlar och kör ganska mycket också och var ut efter den bil som enligt uppgift var den med lägst driftkostnader. De svar som jag fick tyder på att det finns inga problem med garantierna.
Min i40 premium har sedan april rullat 1200 helt problemfria mil. Den är bekväm att köra lite längre sträckor och har en del trevlig extrautrustning.
Dieselförbrukningen ligger stadigt på 0,6 oavsett hur jag kör känns det som? i40 känns som en bra bil att tugga kilometer i lugnt tempo.
Dock, om jag jämför kvalitetskänsla med Skoda Superb, som jag hade innan, så når inte Hyundai i40 riktigt fram men kommer inte långt efter. Provkör i40 och känn efter!
Tilläggas kan att frugan upplever i40 som snyggare och att kupén som mysigare.
För övrigt i jämförelse har jag kört Skoda Superb och innan dess hade jag en Ford Mondeo.