Hej alla,
Är det någon på forumet som har stött på större "fel" (barnsjukdomar) på sin Tucson? Framför allt är av intresse bilar som rullat mer än sisådär 1500mil!
Med fel menar jag då inte missnöjet med förbrukningen osv utan mer eller mindre elektroniska eller mekaniska fel!
Enda jag har råkat ut för är att huven förskjutit sig lite i sidled så den va seg att stänga samt nån givare till växellådan som lade av. Allt fixades av verkstaden på nån timme.
Annars inga problem som helst.
har hittills rullat ca 1800mil
mvh
bakmiki
Annons
Re: Fel?
2Nja har kört över 4500 mil, det ända jag har gnällt på är att det rostar fram på huven. Jag skiter i om det har kommit ett stenskott, lacken runtomkring skall inte lossna och framför allt så skall skiten inte börja rosta.bakmiki skrev:Hej alla,
Är det någon på forumet som har stött på större "fel" (barnsjukdomar) på sin Tucson? Framför allt är av intresse bilar som rullat mer än sisådär 1500mil!
Med fel menar jag då inte missnöjet med förbrukningen osv utan mer eller mindre elektroniska eller mekaniska fel!
Enda jag har råkat ut för är att huven förskjutit sig lite i sidled så den va seg att stänga samt nån givare till växellådan som lade av. Allt fixades av verkstaden på nån timme.
Annars inga problem som helst.
har hittills rullat ca 1800mil
mvh
bakmiki
För övrigt så tickar den på helt utan problem.
3
2600 mil.
En tråd i bakluckans avfrostare funkade inte + att bilen läckt in vatten
Har problem med givarna till bensintanken så att det aldrig verkar som det är fullt me soppa.
Har även sett det där med flisor som går i lacken när man får stenskott fram. Har dock efterlackat med stift så hoppas ja slipper rostfläckar där
Har problem med givarna till bensintanken så att det aldrig verkar som det är fullt me soppa.
Har även sett det där med flisor som går i lacken när man får stenskott fram. Har dock efterlackat med stift så hoppas ja slipper rostfläckar där
4
Var fick du stiftet i från. Tycker det borde följa med ett till alla nya bilar.Ckiller skrev:2600 mil.
Huyndai skall inte komma undan, en ny bil skall ta mig fan inte rosta för att det kommer några stenskott. Om de har glömt galva plåten så är bilen felkonstruerad.
5
Lackstift finns att köpa hos lokala HyundaiÅF- kostar 90:- har jag för mig...
Har själv drabbats av en ganska ful och djup repa på p-dörren 7 dagar efter att bilen levererades och bättrade på med lackstift. Dock har det "redan" börjat rosta där så nu får jag trots allt lämna in bilen (dörren)för omlackering- alltid lika roligt!
Har själv drabbats av en ganska ful och djup repa på p-dörren 7 dagar efter att bilen levererades och bättrade på med lackstift. Dock har det "redan" börjat rosta där så nu får jag trots allt lämna in bilen (dörren)för omlackering- alltid lika roligt!
7
Ckiller -
Vilken mätare?
Sen rent generellt så tycker jag det är märkligt och riktigt dåligt att plåten rostar så snabbt efter lackavslag. Plåten i de områden på bilen som är utsatta för bl.a. stenskott borde ju vara galvad - inte bara i annonserna utan också visa sig vara det i verkligheten. Själv har jag inte råkat ut för detta problem (ännu).
Ingen bil är ju förvisso uderhållsfri eller helt rostfri så ett par minuters närmare kontroll av lacken "speciellt i fronten" efter tvätt är ju aldrig fel. Då kan man ju upptäcka och åtgärda ev. lackavslag innan det angrips.
Alltid kul å hänga med i olika diskussioner, men jag é la tillf. lite trögare än vanligt beroende på värmen, men jag fattar faktiskt inte riktigt innebörden i din sista mening ovan.Finns ju inte på mätaren att tex en reva så där ska kunna göra det!
Sen rent generellt så tycker jag det är märkligt och riktigt dåligt att plåten rostar så snabbt efter lackavslag. Plåten i de områden på bilen som är utsatta för bl.a. stenskott borde ju vara galvad - inte bara i annonserna utan också visa sig vara det i verkligheten. Själv har jag inte råkat ut för detta problem (ännu).
Ingen bil är ju förvisso uderhållsfri eller helt rostfri så ett par minuters närmare kontroll av lacken "speciellt i fronten" efter tvätt är ju aldrig fel. Då kan man ju upptäcka och åtgärda ev. lackavslag innan det angrips.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
10
Min "glappade/rasslade" i framvagnen från första dag...
Hittils 3 gånger på verkstad för detta,första gången fattas nåt gummi!,andra gången tyckte dom att ett rör låg i kläm,sista gången byttes fjäderbenet höger fram!! (oljeläckage) fortfarande glappar det och bilen har nu rullat 743 mil...och drar soppa som en gammal jänk
Mvh Tor
Hittils 3 gånger på verkstad för detta,första gången fattas nåt gummi!,andra gången tyckte dom att ett rör låg i kläm,sista gången byttes fjäderbenet höger fram!! (oljeläckage) fortfarande glappar det och bilen har nu rullat 743 mil...och drar soppa som en gammal jänk
Mvh Tor
11
Väldigt intressant att det är så många som klagar på förbrukningen.
Jag har ju fått min ombyggd både i v-låda och mjukvara, ändå får den i sig betydligt betydligt mer soppa än vad som är deklarerat. Undrar om HK satt siffrorna alltför lågt med att öka försäljningen! Nästan brottsligt i så fall....
Jag har ju fått min ombyggd både i v-låda och mjukvara, ändå får den i sig betydligt betydligt mer soppa än vad som är deklarerat. Undrar om HK satt siffrorna alltför lågt med att öka försäljningen! Nästan brottsligt i så fall....
13
Köp dieseln i stället, kanaon motor med bra förbrukning.bakmiki skrev:Väldigt intressant att det är så många som klagar på förbrukningen.
14
drygt 7000 mil
En månad efter jag tog ut den, nov 04, gick den ryckigt vid gaspådrag, en gummibälg till insuget där slangklämman inte var åtdragen.
efter 2 veckor, samma sak igen, då var det andra änden på bälgen som var lös.
Nu slår den i växeln mellan 2an å 3an. skall till verkstad inom kort igen.
Annars gått klockrent.
En månad efter jag tog ut den, nov 04, gick den ryckigt vid gaspådrag, en gummibälg till insuget där slangklämman inte var åtdragen.
efter 2 veckor, samma sak igen, då var det andra änden på bälgen som var lös.
Nu slår den i växeln mellan 2an å 3an. skall till verkstad inom kort igen.
Annars gått klockrent.
MVH Johan
15
Och min skal på verkstan igen på torsdag
,framvagnsglapp/rassel,soppaförbrukning,kopplingsslir
(inte bara santa fe som har skitkoppling) missljud vid växling från 1an till 2an och när jag var in och bokade tid så lade esp,n av på väg hem...
.
Måndags ex eller dålig kvalite?
2,0 bensin nu 940 mil..
Mvh Tor
Måndags ex eller dålig kvalite?
2,0 bensin nu 940 mil..
Mvh Tor