Annons

Färre SemesterGAISare

1
Får man lov att reta smaklökarna därute i semesterSverige.

Var ute och drog ett par randiga "GAISARE" under dagen utanför Måseskär. Hemkommen iordninggjordes ABU-röken med al & en-spån. Efter att rödspriten gjort sitt (under ABU-röken alltså) och en underbar rökdoft under tiden spridit sig i grannskapet, så avnjöts därefter delikatesserna med hårt bröd, majonäs, en kall bärs och den obligatoriska Jaegermeistern. Fy attan vad gött det var. :lol:

Jag är så lyckligt lottat som bor på "framsidan" av vårt avlånga land fjärran från trängselskatt, surströmming och bräckt vatten. :wink:
Senast redigerad av nimbusen den 17 jul 2006, 07:32, redigerad totalt 1 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Det låter ju jättegott!
Smörstekt småmakrill med färskpotäter är heller inte fel, som bekant! :D :D
Fast idag fick vi nöja oss med rökt kyckling... :)
Är det till att ha lång transportsträcka innan du är ute vid Måseskär, tro?
Hälsningar
Skäreläjan
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
"skäreläjan"
Transportsträckan till Måseskär....Njaaa med bil utan släp tar det...... :lol: skojar bara - Kolla inkorgen - har skrivit ett PM till dig.

Re: Färre SemesterGAISare

4
nimbusen skrev:Får man lov att reta smaklökarna därute i semesterSverige.

Var ute och drog ett par randiga "GAISARE" under dagen utanför Måseskär. Hemkommen iordninggjordes ABU-röken med al & en-spån. Efter att rödspriten gjort sitt (under ABU-röken alltså) och en underbar rökdoft under tiden spridit sig i grannskapet, så avnjöts därefter delikatesserna med hårt bröd, majonäs, en kall bärs och den obligatoriska Jaegermeistern. Fy attan vad gött det var. :lol:

Jag är så lyckligt lottat som bor på "framsidan" av vårt avlånga land fjärran från trängselskatt, surströmming och bräckt vatten. :wink:
Det låter fantastiskt gott, du vet hur man njuter av tillvaron! Nyrökta GAISARE har jag aldrig smakat, men skulle jag få vägarna förbi någon gång så hör jag av mig stackars 08 som jag är... :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Smakupplevelsen intygas härmed vara helt korrekt! :lol: :lol:
Det är tyvärr ganska naturligt att man i östra delen av Sverige inte kan få smaka pinfärsk makrill, p g av transportsträckan, men alla de som provat då de varit här, märker skillnaden! :D
Tänk bara, att få upp en makrill, ta ur den, dela och lägga direkt i stekpannan ombord, DET är en måltid vill jag lova! :D :D
Hälsningar
Skäreläjan
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
ClasseClas - You welcome för é bara båden i skön såå vi kån gå ud å ränndörja så ska vi nok få "nollåttan" å fundilera å dra till 0304-området li åftare. :wink: