Hej
undrar vad som menas med 2-gen Santa Fe, vad har jag som kör en -01:a?
Vart ska jag skriva om jag undrar något?
mvh slugg
Annons
5
Nja, det är nog snarare det, att det är nästan exakt tre år mellan bilderna, och jag har låtit häcken växa sig en bit högre...
Det där med häcken är ett roligt kapitel för sig, får se om jag tar det nån gång under "svamlet", hehe...
Det där med häcken är ett roligt kapitel för sig, får se om jag tar det nån gång under "svamlet", hehe...
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
Re: SM
6Det är ju den som är gen-modifieradCooper skrev: 2-gen är den modell av santa fe som tillverkas nu och började lev. i Sverige under våren 2006
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Re: Förklara
7Skriv här på forumet! Här har de flesta erfarenheter och kunskaper att dela med sig av; Flera är experter inom sitt område, har iallafall jag förstått det som. Här finns ju många ämnesområden att välja på!slugg skrev:
Vart ska jag skriva om jag undrar något?
mvh slugg
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
8
Här finns ju många ämnesområden att välja på!
men skulle det däremot vara en outside-fråga, som INTE passar in någonstans eller att du bara vill tjöta rent allmänt , då finns alltid vår avd. Funderingar och Svammel.... där du kan skriva om "nästan" allt.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
10
-Men hallå, den här tråden är ju redan under "Funderingar och svammel".
12
Nu flög jag upp till Norrbotten så bilen fick "vila". En av grabbarna i jaktlaget har en fyrhjuling så den lånar vi. Det blev inget skjuta för mig, men jag fick med mig bra med kött hem. Tur att jag inte behövde betala för övervikt på planet, de vill nämligen har 30 kr/kg. Dyrt soppkött kan det bli om man har lite oflyt...nimbusen skrev:för att tala om något helt annat - Hur gick älgjakten i år Classeclas, behövdes dragkroken på Santan för att dra fram "djurens konung"?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
14
Jag har svetsat och riktat upp ställningen till båtskjulet. Sen har hag jagat runt efter 2 st nya presenningar till detsamma. Tänkte lägga an lite mer tid för båten under tiden hon ligger på det torra denna gången. Har bl.a. planerat att plasta upp ett extra skott i akterruffen och då måste man ha det varmt och torrt, annars går det åt pipan. Vidare tänkte jag underhållsplocka lite med motorn, byta olja, filter och kolla ett par drev. F.ö. går motorn tyst och perfekt, inte en ventil som skrammlar eller kolv som hörs. Siktar också in mig på att sjösätta tidigare nästa år.
Som sagt lust-jakten måste ju underhållas och vårdas och som grannarna brukar säga här: Tur att det är krut i hennes kapten...
Detta är väl de närmaste "älgmörderi" jag kommer... skojar bara, viltvård menar jag.
Som sagt lust-jakten måste ju underhållas och vårdas och som grannarna brukar säga här: Tur att det är krut i hennes kapten...
Detta är väl de närmaste "älgmörderi" jag kommer... skojar bara, viltvård menar jag.