Jag tycker att det varnas alldeles för mycket och fel läge.
- När man har facit i hand kan man kanske tycka så.
Jag tänker på "SMHI-Varningen" för nån vecka sedan och nu senast igår.
- In´t faén gick den veckogamla fröken-fisen att jämföra med kärringen "Gudrun", vilket SMHI och varningar i fetstil på löpsedlarna ville göra gällande. En frisk fläkt skulle jag vilja kalla den för, med facit i hand.
- Men nu senast igår så tycker jag att varningen var berättigad. Här ute på ö:a har det ta mig F.. blåst "in i vassen" hela natten och gör fortfarande. Snö har fallit om än inte några större mängder, men en förädisk isskorpa ligger på marken så det återstår att se vad den kan ställa till med under dagen.
När man snackade med folk häromkring igår så var de inte en enda som i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att det skulle dimpa ner vitt pulver från ovan med tanke på den temp vi haft, men där fick vi tji.
Så jag tycker nog att varningar har sin plats, även om SMHI inte alltid gissar rätt. Sen om dessa hörsammas är ju en annan sak, men ingen skall iaf. komma denna gången och säga att de blev överraskade av vintern.Hoppas också att man slipper se STORA rubriker typ: "Halkan orsakade många trafikolyckor", jag har då aldrig sett en "halka" köra bil.
Halloj kompisar, rattmuff på och tänk på att fyrhjulsdrift inte innebär halk & sladdfri körning.