Annons

16
Hei,
Har en Terracan-05, hvor det var litt fuktighet i blinklampene foran. Nevnte dette for forhandleren da jeg var innom for service, "kom innom om en uke, så skifter vi dem" så dette er uten tvil en garantisak. :lol:
Hyundai Santa Fe-07 - Drive your way
Polar 620-04 - Litt mer av alt
Annons

17
Halloj!

Jag servade bilen idag, påtalade fukten i lyktglaset, trots att det inte fanns där just då, varmt o torrt idag i Norrbotten. Han beställde hem två nya glas utan ett ord!

Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

18
svartbjorn skrev:Halloj!

Jag servade bilen idag, påtalade fukten i lyktglaset, trots att det inte fanns där just då, varmt o torrt idag i Norrbotten. Han beställde hem två nya glas utan ett ord!

Svartbjörn
Hej! Det är ju så det ska vara med en bra verkstad! Under årens lopp har jag fått intrycket att Hyundaiverkstäderna är schysstare än andra märkesverkstäder. Det är inte lika mkt tjafs helt enkelt. En gniden serviceorganisation bäddar ju inte heller för att vi bilägare kommer tillbaka glada i hågen för att köpa bil igen när det så lider.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

19
Ja, jag blev verkligen glatt överraskad. Kommer ju från volvovärlden och där är det ändå relativt bra (åtminnstonde hos min lokala verkstad) men att det skulle vara SÅ bra hos Hyundai var dubbelt glädjande.

Tyckte
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

20
kul att någon fått nya lampor,själv fick jag beskedet att(vi får vänta och se vad som händer,det kommer kanske ''nya''lampor,beställer vi dom
''gammla''så blir det troligen samma visa igen).
vet inte om det är någon uppdatering på gång vad det gäller ventilation.
jag är en rätt tålmodig typ men nya lampor skall jag ha.
MVH.Odde.
Santafe V6 A4 C5 Gun Metal-06
Mitsubishi Galant Dynamic 4-92
Toyota Celica-74
hyundai getz-06(frugans)
hobby 650 umfe -04

21
Hmm, det är sant det du säger, kanske blir det bara samma elände med nya "gamla" s a s. Intressant ska det bli oavsett...
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

Nya på garantin

22
Hej igen

Jo, som sagt, påtalade fuktproblemet inför service för några veckor sedan.
- " Jaha, då byter vi dom" var reaktionen utan vidare.

Fick däremot vänta på service några veckor tills de fick hem lyktorna (det hade väl gått åt en del?)

Om de nya är bättre vet jag inte än. Har inte tvättat sedan dess :oops:

23
Jag får mina nya glas nu på måndag, får lov att rapportera efter bytet. Frågan är om felet verkligen sitter i lyktglaset eller i "avtappningen" som det talats om ovan. Vi får se...

Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

24
svartbjorn skrev:Jag får mina nya glas nu på måndag, får lov att rapportera efter bytet. Frågan är om felet verkligen sitter i lyktglaset eller i "avtappningen" som det talats om ovan. Vi får se...

Svartbjörn

Fortfarande kondens inuti lyktorna?

Mvh, Anders
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

25
Halloj!

Jag har banne mig inte tänkt på det men sneglade åt ena lyktglaset efter en regnig eftermiddag å visst tusan var det dimmigt i glaset. Ett santa fenomen månntro?

Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

27
Den vänliga verkstaden finns inte mer.
Charmoffensiven är slut i takt med de höjda bilpriserna.

Läste i forumet om fukt innanför blinkerglasen, vilket jag upplevt vid 3-4 tillfällen. Påtalade det vid första servicen, men mötte där kalla handen.

Fick svaret: "Det är inget att göra åt!!! Spelar ingen roll eftersom allt innanför glaset är utfört i plast - och inte kan rosta..."

Allt som i gamla dar, kunden har alltid fel.

28
linkan skrev:Den vänliga verkstaden finns inte mer.
Charmoffensiven är slut i takt med de höjda bilpriserna.

Läste i forumet om fukt innanför blinkerglasen, vilket jag upplevt vid 3-4 tillfällen. Påtalade det vid första servicen, men mötte där kalla handen.

Fick svaret: "Det är inget att göra åt!!! Spelar ingen roll eftersom allt innanför glaset är utfört i plast - och inte kan rosta..."

Allt som i gamla dar, kunden har alltid fel.
Detta är inte bra, jag har hört fler som säger sig vara missnöjda med kontakten med verkstad och återförsäljare,,, har dessa drabbats av nån sorts hybris eller känslan av att de inte längre behöver uppträda hyggligt och servicevänligt eftersom man ju redan har sina kunder ?? Vad kan vi göra ??
"Joppe"

29
Verkar märkligt...? Jag skall så snart tillfälle ges, ta vägen om verkstaden - som jag berömt så mycket tidigare - och se vad reaktion jag kan få där... :? :?
Återkommer med resultat...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

30
Jahapp! Dags att dra igång den här tråden igen...! :roll:
Kondens i baklyktorna, och då de inte byttes vid senaste sevicen, är ett nytt par beställda nu.
Tänk så bra iallafall :) ; Inga "men" eller nåt, bara "ringer när de kommit"! :D :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"