Annons

EU-resultat eller bara FEL-tryck???

1
Att svenska folket fått ytterligare en motions-knäpp och sedan en tid tillbaka anammat det här med "STAV-gång" utöver golf har man ju märkt, men borde man inte lära sig att "STAVA" först! :lol:

Plåtade den här skylten som finns uppsatt i 3 ex. i jätteformat på utsidan av livsmedelsbutiken i Rotviksbro.
Bild
Ett fel kan man ju göra ibland men som här :shock: :shock: TVÅ FEL är bara för mycket... :wink:
klicka på bilden :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Hej Nimbusen.

Det kanske bara är ett stavfel?
kmv kanske står för kilometer varudisk.

Ja, det är ju inte klokt hur man kan göra en sån maja.

Eller det kanske är någon Copywrighter som tror sig kommit på en ljus idé genom att göra dessa stavfel medvetet.

3
Helt otroligt!

Att kunna stava idag verkar vara en gåva som man i bästa fall får med sig efter 9-12 år i skolmiljö. Men vi får ju inte ställa krav på dom små barnen, dom måste ju ha det bra å mysigt. Dom flaggar fort om sina rättigheter men glömde bort att det fanns skyldigheter...

Såå, nu bar det iväg för nallen i norr, men jag är -bannad på slappheten som föder slapphet och som leder till en förslappning i hela landet. Hade figuren som skrev texten, EN sketen mening, varit en aning skärpt så hade det klarat sig.

Nåja, tur av VI kan stava i alla fall!
8)
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

6
'någon' skrev:Copywrighter

Folk får skriva hur tusan dom vill privat - jag är ingen petimeter som hackar på varken små eller stora fel;
jag släpper en hel del ifrån mig själv...

Men!

Skyltar och affischer för public announcements skall fanimej vara rätt!
Basta!
Att hänga upp en sådan här vepa är en pinsamhet för alla inblandade, och tusan vet om man inte som kund kan begära ersättning för psykiskt lidande för att man tvingas konfronteras med sådan här skit!

Jag skojar inte!
Ser jag en felstavad skylt i en butik så rycker jag ner den och stoppar den i famnen på första bästa anställd jag ser:
Jag är less på annanas, mackrillar och baugetter - gör om och gör rätt!.
Det hade i detta fallet varit ett sant nöje att ta hjälp av handlarn själv för att snabbast möjligt få rivit ner denna elefantiasispinsamhet!

Modern teknik erbjuder illiterater världen över möjligheten att blåsa upp sina tillkortakommanden till gigantformat, tänk vilka framsteg mänskligheten gör... :roll:

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting