Nu är det slut efter 530 mil och man måste betala soppan själv
dax att lätta lite på gasen eller ........ nej
har din bil dragit 2.0L/milen eller ???hbg skrev:När jag köpte min bil i sep 06 fick jag med ett preem kort med 10.000 kr bensin på
Nu är det slut efter 530 mil och man måste betala soppan själv
dax att lätta lite på gasen eller ........ nej
1,7 är snubblande nära 2 liter......hbg skrev:Nu har ju inte bensinen kostat 10kr/L
Kollade nyss vad färd datorn sa om förbrukningen 17.2
Nu ska vi tänka på att min bil är ombyggd så att den ska dra mindre bensin![]()
skulle tippa på att den har dragit 1.6-1.7 i snitt
jag kör nästan bara stadstrafik för det är ju en stadsjeep
Ska till Göteborg på Lördag så jag får kolla vad den drar då
Men bäste hbg...! Varför så bråttom?hbg skrev: Vi var 2 vuxna och 3 barn 16, 13 och 11 år och bara en liten packning
Blev 130 - 145 km/h
Vid 130 så fick jag ner den till 12.5 L/100km
Och vid 145 km/h så gick den upp till 13,0 L/100km
hade ett genomsnit på 12.6 L/100km enl färddatorn + att jag fick en tom tank
OK, det var nu ganska länge sedan jag körde den sträckan, så att det är 120 som gäller, kände jag inte till...Swedefe skrev:Sorry Skärlejan, sträckan är huvudsakligen 120-begränsad
och med Hyundais felvisning på hastighetsmätaren så har "HBG" förmodlligen knappt varit över laglig hastighet någon enda gång...
Det är ingen idé att moralisera över andras val av hastighet, men om man prioriterar låg bränsleförbrukning så finns det avgjort bättre bilar är en SUV med V6a och automat...
Tucson är en törstig rackare, och den lapar dessutom i sig mer än vad den borde göra givet de tekniska förutsättningarna.
Jag har likande efterenheter - det går att åka snålt med vår CRDI VGT, men då måsta man hålla sig under 100 km/h - och det orkar jag bara inte.
Betala och se glad ut, "HBG" - eller sök reda på den hastighet där du får ut en acceptabel restid till priset av en acceptabel bränslekostnad.
Luftmotståndet ökar med kvadraten av hastigheten, så är det bara - och suvar lider extra av detta eftersom dom har en frontarea som liknar en friggebod.
Swedefe
Vad menar du 10 000 kr är 10 000 kr , alla måste tanka.....ClasseClas skrev:Jag förstår inte riktigt den här 10.000kronorspremien. Hade de inte varit mer juste att ge en check på 3 års fri service (alltså de 3 första servicarna)? Jag inbillar mig att det borde ge ett bättre avtryck på marknaden. Vad tycker ni?
Jo, men är det inte fräckare att få fri service, det erbjuder ju andra märken?brodeur skrev:Vad menar du 10 000 kr är 10 000 kr , alla måste tanka.....ClasseClas skrev:Jag förstår inte riktigt den här 10.000kronorspremien. Hade de inte varit mer juste att ge en check på 3 års fri service (alltså de 3 första servicarna)? Jag inbillar mig att det borde ge ett bättre avtryck på marknaden. Vad tycker ni?
Återgå till "Tucson (JM), 2005-2009"