tulis skrev:Här kommer lite aktuellt om service :
Jag föll för ålderssträcket på 72 månader och inte 9000 mil . Verkstan bytte allt vid dryga 8000 i stället . Kamrem oljor och tillbehör . Även multirem och spännare byttes för den var i dålig kondition .
Det kostade inalles 14000 kr men nu vet jag att allt är i bra skick .
Kanske förbrukningen går ner lite nu i stället för 1,3 l milen . Är det normalt för en -02 v6 ?
Så alla Santavänner . Nu vet ni vad det kostar dags dato . Ha en God Hjul och Gott Nytt År

Trodde också min bil var i gott skick efter att betalt 8800:- för 12.000 mila service med rembyte på AUKTIRSERAD verkstad , men det var den inte... efter ett par veckor var det bärgning + hyrbil i en vecka och 2 till verkstadsbesök för att få ordning på den inkl en ny kamrem till mm delar ... se tråden 'haveri' nedan..
Det är inte bara priserna som är höga verkar det som, ett kamremsbyte kostar ju förresten runt 3500:--4000:- på en all bil verkstad på en 2.4 , om någon skulle våga sig på det.... (inkl spännare mm) Nästa gång det är dags för mig (vad jag hoppas på i alla fall..) är vid 18.000 mil och då tror jag inte jag behöver stämpeln längre i boken.
Just det, kollade oljan imorse och det låg lite under 'min' på stickan, trots att den bara gått 200 mil sen oljebytet på verkstad som man betalade för (och det läcker inte) troligen har dom fyllt på väldigt snålt...
Tycker i princip man skall kunna känna sig trygg om man fullservar på märkesverkstad vid så täta intervaller som Hyundai har.