Annons

Uppskattningen stiger...

1
Kom igår hem efter några dagars besök i England, närmare bestämt Yorkshire.
Via en svensk agents hemsida hade jag hyrt och betalat en bil för att kunna ta mig från flygplatsen till bestämmelseorten och sen kunna se mig omkring en del.
Det funkade - om man bortser från att jag fick minsta sortens bil, en 3-dörrars Vauxhall Corsa 1.0, trots att jag bokat och betalat för en ett par nummer större bilklass. Hade inte tid att bråka när jag upptäckte felet, nu har den svenske agenten tagit över.
Hur som helst, det blev ett antal mil på motorvägar och i småstäder. Och som vanligt kunde jag inte annat än förvånas över att jag bara såg en enda bilolycka. :cry: :shock: För om engelska förares körsätt, speciellt på motorvägarna har jag inget gott att säga - och det gäller speciellt lastbilsförarna.

Men det var ju inte om detta, utan om uppskattning inlägget skulle handla. :D
Och uppskattningen, den kom när jag sent igår kväll satte mig i min Santa Fé på Arlanda och åkte hem. Vilken skillnad!! Från vandrarhem till lyxhotell! Tack alla högre makter för att Santan finns och att det är mig förunnat att äga en! :lol:

/BengtB
Annons

Re: Uppskattningen stiger...

2
BengtB skrev:Och uppskattningen, den kom när jag sent igår kväll satte mig i min Santa Fé på Arlanda och åkte hem. Vilken skillnad!! Från vandrarhem till lyxhotell!
/BengtB
(Jemand der eine reise tut hat was zu erzählen)

Visst är de gôtt att känna sig välkommen hem?!

Vad gäller världens alla yrkeschaufförer så är jag den förste att dra lans och försvara dem - men kanske inte just de engelska... :roll:

Det jag förvånar mig mest över är okunskapen/ointresset för lastsäkring:

Gödning i 800 kilos bigbags står löst på öppna trailers, utan lämmar - rena skateboards alltså!

Har man tur har dom dragit några rep kors och tvärs - men det kan precis lika gärna stå helt löst! Spännband verkar vara okänt!

Detta ointresse för lastsäkring brukar synas vid vägarbeten där trafiken konas över till motsatta vägbanan - ger mig tusan på att man kan samla nog ihop med tappat gods på ett par dygn för att bygga en liten sportstuga! Ingen verkar bry sig; det ligger driivor med brôte vid vägarbeten.

Swedefe