Har fått städa upp lite grann efter mig - jag var på väg att sabba tråden med en massa svammel om öl - något som är intimt förknippat med semester för min del...
Så här mycket hade i vart fall med ämnet att göra:
När det gäller semesterminnen bär jag på en mörk hemlighet - det kommer att ta någon dag att formulera det jag vill ha sagt; eller kanske snarare att konfrontera det hemska inom mig...
Låt nu inte detta lägga sordin på stämningen i tråden

posta på som vanligt hörni, bry er inte om de mörka molnen vid horisonten...
Den mörka hemligheten är att jag får aannssttrräännggaa mig att komma ihåg några resmål!!! (Nä, det har
inte med pilsnern att göra!)
Har bara varit iväg på charter 2 gånger mitt liv - visst, jag vet vart vi åkte, men det jag
minns var vilken motorcykel vi hyrde, vilka eländiga vägar jag lyckades leta upp, hur smart man på GranCanaria lyckats bygga en bärgningsbil av - nästan ingenting egentligen...
Och så rullar det på; det är högst sannolikt att det fanns stränder på Mallorca, men jag minns framförallt att att man kunde hyra Citroën Mehari någonstans på ön, men jag lyckades under 14 dagar inte hitta
var någonstans.
Till och med hyrde en Fiesta - för att åka runt och leta efter Mehari-uthyrningen... Jeezus, man måste vara helt störd!
De få gånger det blir semester för oss hänger det inte sällan ihop med någon jobbresa; Bilen till Frankfurt för att kolla på någon mässa, och sedan en liten omväg hem...
Japp! Bilen till Frankfurt!
Långsammare än flyget och faktiskt dyrare än flyget också, nu för tiden...
Strunt samma - flyga är transport, bil är resa.
Det tragiska är att jag kan komma ihåg vilka bilar man har kappats med på autobahn, men inte vart man var på väg...
Jag minns olika bredlasttransporter / "Convoi Exeptionell" / som man mött, jag vet vad för slags låglastarvagnar de hade och kan med hjälp av de antal axlar man valt att koppla på också minnas den uppskattade vikten på transporten - men jag kommer inte ihåg om jag var blek eller bränd; alltså på väg till en vecka vid någon kust eller på väg hem...
Yrkesskadad, vrickad eller helgalen? Förmodligen alltihopa!
Anyway!
Tyskland är ett härligt land för en kortsemester - nu finns det tillochmed plager längs gamla ossie-kusten!
Ex-Jugoslavien har aldrig gjort mig besviken - däremot överraskad!
Har varit där i omgångar men inte efter krigen.
Slovenien/Istrien och Kroatien lär inte vara några problem i nu, och det är där de vackraste kustavsnitten finns.
Tips! Om det står "FKK" i anslutning till ett campingnamn så skall man antingen hålla ögonen öppna eller slå ner blicken - och kanske inte checka in på stubben; "FKK" står för tyskans "FreiKörperKultur" - Nudistanläggningar.
Lite speciellt att se Herr Schmidt stå helnäck och grilla korv utanför sin husbil;
Det minnet har i vart fall etsat sig fast...
Turkiet var också en haktappare!
Kultur, historia, vansinnigt vänliga och öppna människor och en omräkningskurs som sjönk dag för dag - vi höll aldrig på att komma därifrån; Tillsammans med en kompis och en 1,000 kronors bil dônade vi runt i Turkiet 1988 under mer än en månads tid och det blev bara billigare och billigare ju längre vi var där.
På vägen ner hade vi spenderat några veckor i Jugoslavien också, och vi var så less på solsken så mottot för hemresan var -"Vi stannar inte förrän första regnet!" Vi kom till Jylland innan vi ens såg en vattenpöl - själva åskskuren hade dragit vidare...
Bara jag har en ratt eller ett styre att hålla mig i så är jag glad - vart resan bär spelar mindre roll, jag hittar något skôj ändå!
Swedefe