Annons

Klistermärke, Dekal - någon?

1
Jag har sedan jag kom med på forumet funderat på en dekal för att visa hemvisten. Jag har sökt på trådar men endast sett att det kunde vara på gång, samt laminatkorten att bomba med. Vore det intressant att ha ett klistermärke? Jag har kollat lite på en reklamverkstad jag anlitade förut och fått ett pris på 4,1 kr per st. vid beställning om första 500, samt 3,25 vid nästa 500. Inklusive moms. Dekalen är då stor som ett visitkort med klister på framsidan för montering på insidan av en ruta. Mina tankar är enkla. (i dubbelbemärkelse) Vi är 483 medlemmar, alla är inte aktiva på forumet men ändock. ADMIN vet antagligen hur många träffar vi har. Skulle man kunna ta en tjuga för märket, på det sättet så är vi ihamn efter 100 sålda märken, resterande kunde generera en vinst som skulle kunna användas vid någon aktivitet. Vi är väl med på någon träff där det kan behövas kosta på fika eller trycksak eller dylikt. Eller är en tjuga för mycket, kanske inte när man diskuterar men när det kommer till kritan?
Tja, så här går tankarna när det är lite att göra på jobbet :) Finns det något intresse?
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
Annons

2
Intresseklubben anmäler sig.
Väcker dock en del gamla funderingar:
Medlemsavgift?Klubbkonto?Kassör?
Läge att bestämma enhetlig logotype? Kanske blir aktuellt med andra
produkter; Is-skrapa,t-shirt,keps,nyckelring etc....

Läjan och Nimbusen var ju en bit på väg med lite hemma-
snickrade pryttlar.Bl.a en personlig dekal som en del av oss stoltserar
med.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

3
Nyckelring vore väl trevligt. Jag är ju så ny här så jag könner inte organisationsstrukturen. Har bar sätt ClasseClas som en sammanhållande länk, i övrigt vet jag faktiskt inget. Tyckte bara det kunde var kul med en sammanhållande grej. Det jag tänkte göra dekal av var loggan på forumet. Om man går så långt at man tar medlemsavgift då kan man ju lätt få dekalen gratis, men då är vi väl i förlängningen inne på som du säger kassör och redovisning och en organiserad verksamhet. Det kanske vore en naturlig fortsättning på forumet, men som sagt jag är för ny medlem för att uttala mig
Hälsningar opticrob

4
Hej, det finns lite "infrastruktur" i form av en vilande ekonomisk förening med postgirokonto. Vi var på gång att fixa en snygg oval dekal, men stötte på patrull när det gällde att fixa rätt typ av eps-fil.

Nåväl, alla initiativ är mkt välkomna! Min insats idag är att ratta forumet som admin och ngn gång fixa en träff. Tyvärr har jag för egen del inte tillräckligt med tid numera för att ta hand om andra uppgifter som medlemshantering, ekonomi, etc. Däremot kan jag ta beställa dekaler och ta hand fakturan som sedan får återbetalas vartefter vi medlemmar köper på oss dekalerna.

Ett annat alternativ är att skaffa lite annonsörer i forumet och på så sätt få fram lite pengar för dekalköp mm.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Jag vet att det har varit på gång och att fler av har gjort snygga märken, men det detta uttalande av Swedfe som fiock mig att komma med förslaget

"Vi är dock fortfarande tacksamma om någon här inne på forumet har kunskaper och möjlighet att göra .eps-fil av loggan - dels för att spara pengar åt (den blivande) klubben, och dels för att vinna tid. "

Jag skickade iväg en eps, men eftersom den inte fungerade tydligen så tänkte jag hjälpa till.
Hälsningar opticrob

8
Bild

Hej, har just kommit hem med ett ark dekaler från tryckarn om någon är intresserad.
Dessa är ett komplement till de personlig skyltar som en del av oss har. Jag har gjort dom endast 80 mm bred för att man ska kunna sätta dom på rutorna utan att dom blir för "blaffiga". Dekalerna är utskurna ovaler så man slipper klippa och är klistrade på baksidan (utvändig montering). Jag har betalat 500:- för 50 st så om någon är intresserad så kan det väl bli en tjuga med porto och kuvert. Ni som vill ha kan väl skicka ett PM med namn och adress så får ni kontouppgifter.
Hälsningar opticrob

10
Samma här...! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Hej opticrob, ett mkt bra initiativ! Hatten av!

Jag får pinsamt erkänna att jag inte fick till det när det begav sig att beställa dekaler för några år sedan.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

13
:D "Örnen har landat!"
Varför beställde jag inte två? Eller tre?
Nåja, jag ligger lågt ett tag så att jag inte går hårt åt lagersaldot.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

15
Verkligen toppen, Opticrob! De anände med posten idag! :D :D
Foto kommer så fort jag tvättat bilen...! :oops:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)