ClasseClas undrae om tips på Danmarksresor, och det allra vassaste har Stena satt stopp för;
Man kan boka (begränsat antal) "turochretur över dagen" till samma pris som en enkelresa - även om man skulle tillbaka om en vecka eller så; med returbiljetten stannade man helt enkelt utanför incheckningen i Fredikshavn och stegade fram till jättekön allan där Stena lagrede upp alla olyckiga "Stand-by" bilar som kört upp från Tyskland utan förbokad biljett.
Här gick det banne mig att auktionera ut biljetter till hiskeliga summor - högsta betalarna var outbound Tyskar eller homebound Svenskar/Norskar med ansträngda familjerelationer... Efter att ha cashat in glatt dubbelt eller fyrdubbelt mot vad hela rundresan normalt kostar så stegade man över till Stenas kontor och bokade den riktiga hemresan några dagar längre fram.
Självklart härskande Stena till på denna hantering som skedde mitt framför ögonen på dem, så nytt för i år är att man gjort en speciell "Chans-lane" inne på kajområdet, där det är mycket svårare att komma i kontakt med de mest desperata...
Om du blivit inloggad på ditt "Bonus-klubb" medlemskap så har det säkert redan trillat in erbjudanden till dig - i annat fall drar jag vidaer några till din mailadress @santafe.se
Hare!
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar