Santaclaus skrev:Vad är skillnaden?
Big difference!
USA-kampanjen handlar om att man kan vinna soppa bara genom att lämna sina uppgifter, och vara beredd att bli nerspammad med andra erbjudanden från Hyundai USA.
Här hemma måste man trots allt köpa bilen för att få bonusen;
(Som inom parantes inte är värd de påstådda 10,000,- - absolut inte om man är företagare i vart fall; kortet "laddas" med 10,000.- vilket gör att man själv varken kan göra momsavdrag eller får kvitton att sätta in i boken.
Dessutom är denna sommarkampanjen inte bara generalagentens sätt att boosta försäljningen under de tysta sommarmånaderna - man är fräck nog att återdebitera del av (halva?) kostnaden för kampanjen på återförsäljaren!
Detta gör att din vanligtvis rabattglade handarvän
inte vill ge dig "det bästa priset" på en Hyundai medans kampanjen pågår - det kommer nämligen surt efter för hans del...
Jag ogillar sådant här kattrakande - jag vill ha raka puckar mellan mig och min återförsäljare, och faktiskt - om någon företagare är dum nog att köpa en bil kontant - och därmed avhända sig leasingmöjligheten att dra av halva momsen, så innebär ett Hyundaiköp nu under kampanjen troligen en
sämre affär än annars...
Okay okay - extremexempel, sure. Och visst är det kul med erbjudanden som riktar sig direkt till "den lille mannen" när alla andra går och svassar efter företagskunder - men ändå; det finns alltid en baksida på alla erbjudanden, det gäller bara att stanna upp och se genom rökridåerna;
"There ain't no such thing as a free lunch..."
KIA Sverige är för övrigt mer desp och erbjuder soppa för 20,000 spänn till vissa av sina (törstigare) modeller...
Det jag egentligen vart sur över var användningen av "The All New Santa Fe". Om SM Santan är "All new" just nu, hur vansinnigt ny kommer då inte CM Santa att vara om ett halvår...
Reklamnissar...
Swedefe