Annons

Säkringar

1
Körde med vår släpkärra idag och då slutade blinkersen att fungera då kom jag ihåg att det även hände så på min volvo. SÅ när jag kom hem skulle jag byta säkring.... :?

Varför står det inte på svenska i boken vilken säkring som är till vad kan man ju undra???

Det jag nu undrar är om någon vet vilken säkring som är till blinkers?

Svara snabbt i så fall.

Fast jag har kollat alla säkringarna och dom verkar vara hela vad kan det då vara dom slutade funka efter första blinkningen. Någon som har något bra förslag.

Tack på förhand/keijke
Keijke
Annons

Säkring !

2
Hej :)

Kolla säkringarna med test lampa, de inne
i bilen kommer inte ihåg villken det är,
men ibland är de trasiga fast det inte syns :?

Mvh Terran 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

3
Om du kollar på insidan av säkringsluckan så står det (på engelska) vad säkringarna är till för.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Tack för era svar.
Jag får skaffa en testlampa alltså det kanske finns på Mekonomen jag ska kolla det.

Jo jag såg ju på locket att det står där på engelska men jag lyckades inte klura ut vilken som är blinkers i allafall.
Keijke

5
Hej igen!
Nu har jag bytt säkringen, herrejösses vilket krångel jag fick åka till mekonomen och köpa en liten manick som man tryckte mot säkringarna så lyste en lampa om dom fungerade och på så vis hittade jag den som var trasig. Blinkers heter på Hyundai-språk L/SIG så nu vet ni det :D
Keijke

6
Hej!

Någon som vet vilken säkring som är till instrumentbelysningen? Har inte lyckats klura ut det så lite hjälp på traven uppskattas :-).

/atap
Ägare av
Santa Fe V6 GLS -05 Excl Platina Silver

7
Uj, det var inte lätt i CM:en´s handbok...! :roll:
Kan det vara likadant i SM:en´s, tro...? :?
Antingen är det "BCM#2"; Där står det "instrumentpanel".
Eller så är det "CLUSTER"; Där står det också "instrumentpanel".
Alt. tre...(!?); "ATM", där står det "instrumenttavla"... Vad det nu betyder i sammanhanget...!? :? :? :roll:
Detta är som sagt till CM, men undrar jag om inte det kan vara likadant i SM:en...? :? :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Jag kollar ikväll och återkommer, annars får jag väl införskaffa ett "kolla säkringen verktyg" på mekonomen!

Nu har jag åtminstone lite mer uppslag, tack så länge!

/a

Edit: Hittade både "ATM" och "Cluster" och trodde saken var biff, men icke, ingen av dem. Kollade sen igenom alla (invändigt) och tillslut:

"TAIL.LP(RH)", :shock:

Hyundai har då inte gjort det lätt för oss :?

/a
Ägare av
Santa Fe V6 GLS -05 Excl Platina Silver