Annons

Re: Santa Fe vs Captiva och Sorento

16
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:Har nu börjat svänga över mot Sorento eller Santa fe, Att kunna stänga av passagerarkrockkudden är väldigt praktiskt när man har små barn.
Hur går det? Har du svängt klart? :wink: :wink:
Jag är inte redo att köpa rent praktiskt men annars så lutar det väldigt mycket åt Santan.

Tycker det beror på priset och det svänger lite så att säga. Alldeles nyss var det en fullutrustad Sorento (07:a) för 165. Hade jag varit redo hade jag nypit den. 200 får man ge just nu för en full Santa.

8)
Annons

17
Kör själv en Santa Fe CM -06 2.7 A5 som vi hittils är väldigt nöjda med. Tittade på lite olika bilar när vi skulle byta våren 2007. Volvo XC90: Dyr men ändå lite bristfällig kvalitetskänsla, sömnpiller att köra, styrningen känns som man kör i lervälling fast det är torr asfalt. VW Toareg: Antagligen en av de bästa bilarna vad gäller motor, vägegenskaper och kvalitetskänsla men väldigt dyr och lite trång. Porsche Cayenne: Enda "lilla" haken är priset, kanske inte heller rymligast av alla. Måste också vara ganska modig d.v.s okänslig för vad som är PK för att våga köra den.

18
I motsatts till broder brodeur så hade jag inte alls svårt att bestämma mej. Det är beställt en ny 07-a med en del lulllull som det mycket riktigt påpekades, gick att göra en hel del med på priset. Skall levereras i mitten av feb. så jag går i väntans tider så att säga. Kanon att snubbla över denna hemsidan så jag har något ställe göra av mitt dregel.
Ägare till en ny kompis
Hyundai Santa fe 2.2 CRDi M5 -07
Sedan tidigare
Audi A4 1,8 T Avant -00
CF Moto 500 -07

19
Hjärtligaste gratulationer till ett mycket bra bilval! :D :D :D
Är helt övertygad om att du kommer att vara helnöjd under lång tid framöver! :D
Sen inte minst: Mycket välkommen till Forumet, Värmlänningen! :D :D
Glöm inte att gå igenom "Funderingar och svammel"-sidorna, och när det är dags, gillar vi att titta på bilder i Bilarkivet! :wink: :wink:
(Allt extra lull-lull älskar vi att få :dregla: över...! :wink: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

20
:D En värmlänning "mett i smeten" blir väl Karlstad?
Grattis till bilvalet och välkommen in i Forumet.
Fråga. Finns det nya 07:or kvar i lager? Eller är det "ny" som avses?

Petroff :wink: (strax utanför värsta smeten)
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

22
Martin.n skrev:Det finns en ny 07a santa (0mil) här i stan hos hyundai återfärsäljaren, som är nedsatt över 40000kr
Dock manuell... jäkligt fin silver met färg.... :)

http://www.sahlensbil.se/
:shock: Hittar den inte.De hänvisar till Hyundai.se när det gäller nytt?
I.o.f.s finns där nya 07:or sänkta med 25´papp.
Så jag har fått svar på min fråga.

Petroff :wink:

23
[quote="petroff"]:D En värmlänning "mett i smeten" blir väl Karlstad?
Grattis till bilvalet och välkommen in i Forumet.

Karlstad är fel. Ligger precis i ytterkant av Värmland och på väg att kana ner i Vänern. Jobbar däremot i Karlstad så jag behöver något bekvämt att pendla med. Någon bagare är jag inte heller. Nej "mett i smeten" syftar på placeringen i Värmland. Jag tror vi stoppar där så länge för jag har läst att petroff sitter i knä på FRA och då lär det inte dröja förrän jag har en Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart eller en Suzuki Samurai -97 svart eller en Elantra Station Wagon -97 utanför husknuten med tutan nedtryckt i knäskålen :lol: :lol:

Fråga. Finns det nya 07:or kvar i lager? Eller är det "ny" som avses?

Jag tror att det bara fanns en svart metallic 07:a kvar i lager men det gjorde att jag kunde lägga en förfrågan till ett antal återförsäljare och i dagens läge är det full fight om att få sälja :D :D :D
Längtar som attan att få börja ratta Santa.
Ägare till en ny kompis
Sedan tidigare
Audi A4 1,8 T Avant -00
CF Moto 500 -07

24
Värmlänning skrev:Jag tror vi stoppar där så länge för jag har läst att petroff sitter i knä på FRA och då lär det inte dröja förrän jag har en Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart eller en Suzuki Samurai -97 svart eller en Elantra Station Wagon -97 utanför husknuten med tutan nedtryckt i knäskålen :lol: :lol:
Klokt.Respekt.
På tal om knäskålar:Har jag nämnt min kusin från Cicilien?Cosa Nostra? :lol:

25
Martin.n skrev:Det finns en ny 07a santa (0mil) här i stan hos hyundai återfärsäljaren, som är nedsatt över 40000kr
Dock manuell... jäkligt fin silver met färg.... :)

http://www.sahlensbil.se/

Den står i saluhallen utan reg skylar... ring för mer into till Lasse eller Lars
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

26
petroff skrev: Klokt.Respekt.
På tal om knäskålar:Har jag nämnt min kusin från Cicilien?Cosa Nostra? :lol:
...Alias Don Petroffo med Il Trampobilo...!? :lol: :lol: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

28
ClasseClas skrev:Hej Värmlänning och välkommen till forumet! :D :D :D
Tack ClasseClas och ni andra som gör att man känner sej varmt välkommen i detta Forum :) :) :) Skall försöka hålla några trådar glödande framöver :smoking:
Ägare till en ny kompis
Sedan tidigare
Audi A4 1,8 T Avant -00
CF Moto 500 -07

29
Ja hej och välkommen till forumet Värmlänning!

Det är bara att ösa på med frågor och funderingar.
Samt dela med dig av din kundskap och dina erfarenheter... :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.