I godan ro cruisade jag hemåt i min Santa, halvljuset i läge 'on' eftersom det var kväll och mörkt.
Ingen vägbelysning inga möten och minnet av viltkollision på sista sträckan innan man når hemmets välkomnande värme. På med helljuset, gôtt att man har 2 extrastrutar i bågen (Hella3000FF) längre men smalare ljusbild än mina gamla Boch Profi hade, men det funkar ändå,
Oops mötande trafik i sista kurvan, snabbt upp med vänsternäven och blända av, men..
WTF
Väl hemma med hjärtat i halsgropen, blir det en del micklande och pillande, ryckande och dragande i ljusspaken, (efter genomgång av säkringarna.) Halvljuset lyser när vredet står i 'noll'läge men slocknar när reglaget vrids till läge 'on'. Sedan helt plötsligt lyser det som det ska igen, så där lagom retfullt.
Detta har nu hänt några gånger, (det har även hänt att halvjuset slocknat mitt i farten så att säga), och det är lite irriterande att inte kunna lita på att man har tillfredsställande belysning.
Är det någon annan som upplevt liknande problem, eller någon som har en briljant lösning att servera?
Faller problemet inom ramarna för elektronikgarantin?