Annons

NIMBUSEN UNDRAR ???

1
Halloj Alla Goa Hyundajjare, "nimbusen" här :evil: :evil: :evil: IGEN ! :biggrin: :roll: :D Kan INTE låta bli att rita ner ett par rader här,pga. ett brev jag fick i "låddan" häromdagen, jag blir så jä.......la trött på dessa Nötter till idèkläckare med alla sina helgalna men i deras värld geniala idèer. SOM nu tex. Har man "fallskärmat" "gamla" Vägverkets generaldirektör eller ? och istället utsett en gammal regeringskompis till GENERAL-ORDFÖRANDE :roll: :roll: :roll: någon fd. avsatt misslyckad fd statlig myndighetschef och att denne streber nu måste visa vilka enorma kvaliteter han igentligen besitter eller??? för varför i Herrans namn annars byta ut ett väl "inarbetat namn som VÄGVERKET till Transportstyrelsen? Vad kostar inte ett sådant namnbyte och är det till sådant våra åvägskatteslantar skall gå ? för ingen skall inbilla mig om att något blir något blir bättre av detta, förutom att någon "nisse" får en fet lön ? och ett fetare arsle misstänker att slutsumman för detta HELknäppa namnbyte istället hade räckt till att reparera någon km av landets vägar! :roll: :roll: :roll: fö. är det väl dubbelt olämpligt att slänga iväg en massa miljoner så här mitt i en global finanskris jag blir iaf så :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vad tycker DU ??? TACK FÖR ORDET
Senast redigerad av nimbusen den 27 jan 2009, 14:09, redigerad totalt 9 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Ja Nimbusen det är bara aatt hålla med. Kommer välihåg hur många miljoner det kostade när Posten skulle byta logga. Skyltar visitkort till alla, nya inredningar + konsulter som utrett hur den nya färgsättningen skulle föra fram företaget som ett dynamiskt osv osv.
Det är inte baraa nya gubbar i Transportstyrelsen, dessutom har ju cheferna på vägverket under ett halvår gått på sammanträdenoch utbildningar hur nya organisationen ska fungera, som man sen ska föra vidare. Men pengarna får man tillbaka för transportsyrelsen är väl vinstdrivande - eller hur var det nu :shock:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

3
Hej nimusen och God Fortsättning! :D

Vad jag förstod så är det ännu värre; Vägverket har delats upp i två delar, Vägverket och Transportstyrelsen. Risken är att det blir dubbelt så mkt chefer som förut på vissa nivåer. Jag fattar inte vitsen. Det är som när SVT höll på att flytta Rapport och Aktuellt mellan kanalerna och till andra tider. Ujujuj vad fiffigt det var... :shock:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
ClasseClas skrev:Hej nimusen och God Fortsättning! :D

Vad jag förstod så är det ännu värre; Vägverket har delats upp i två delar, Vägverket och Transportstyrelsen.:shock:
Ja, så illa är det.Och den "omorganisationen" har kostat, och kommer att kosta mycket mycket mer än någon km vägbygge.
Och värre:
Länsstyrelsen är i mycket inne och stökar till det i dessa nya instanser .
Över huvud taget är våra Länsstyrelser en säker källa för Svenska Staten,till fällande domar i Europadomstolen.

Dina jävulssmilies är befogade varenda en Nimbusen!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
petroff skrev:
ClasseClas skrev:Hej nimusen och God Fortsättning! :D

Vad jag förstod så är det ännu värre; Vägverket har delats upp i två delar, Vägverket och Transportstyrelsen.:shock:
Ja, så illa är det.Och den "omorganisationen" har kostat, och kommer att kosta mycket mycket mer än någon km vägbygge.
Och värre:
Länsstyrelsen är i mycket inne och stökar till det i dessa nya instanser .
Över huvud taget är våra Länsstyrelser en säker källa för Svenska Staten,till fällande domar i Europadomstolen.

Dina jävulssmilies är befogade varenda en Nimbusen! >>> Peter Du är en djävel på att alltid få till det så att det låter trovärdigt, Men det är ju just den förmågan som skiljer en Riktig MODERATOR från oss andra nötter :roll: :roll: :roll:
:D :D :D :D :D

6
Gott att se dig på Forumet, Nimbusen! :D :D :D :D
Vad ämnet beträffar, håller jag givetvis med dig till 100%, men är samtidigt inte ett dugg förvånad över vad Statens Tjänstemän kan hitta på för att hålla sig själva sysselsatta! :roll:
Totala meningslösa omorganisationer, utredda av konsulter, på uppdrag av statliga tjänstemän (icke helt ovanligt att det råkar vara samma personer), i syfte att skapa fler "arbets"tillfällen (läs: höga inkomster) för överflödiga och totalt inkompetenta tjänstemän i karriären.
Bland det värsta i det hela tycker jag är att en obekväm politiker går ju - åtminstone teoretiskt - att RÖSTA bort; Däremot är en anställd tjänsteman/kvinna omöjlig att avlägsna utan att en ofantligt hög livstidslön faller ut, även om denne/denna misskött sitt arbete fullkomligt...! :twisted: :twisted: :twisted:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
nja nu får vi väl sansa oss... det är väl jättetrevligt att vi fått ännu ett namn att lägga på minnet..transportstyrelsen... och tänk på alla som fått jobba under bildandet av denna styrelse (således ingen myndighet) och det är väl bra att folk får jobb.....

Jag är positiv till detta och ser fram emot bildandet av nästa styrelse tex snöröjningsstyrelsen eller förbudsstyrelsen.
"Joppe"

8
Joppe skrev:nja nu får vi väl sansa oss... det är väl jättetrevligt att vi fått ännu ett namn att lägga på minnet..transportstyrelsen... och tänk på alla som fått jobba under bildandet av denna styrelse (således ingen myndighet) och det är väl bra att folk får jobb.....

Jag är positiv till detta och ser fram emot bildandet av nästa styrelse tex snöröjningsstyrelsen eller förbudsstyrelsen.
:D :D :D :D :D AHAA... härligt En positiv vind ifrån NACKA-hållet DU har rätt Joppe och när( DE) ändå är igång så skulle det inte förvåna mig OM man snart får läsa i tidningen att något konsultarsle föreslår att det är otidsenligt med Sveriges Riksdag och därför skyndsamt bör namnändra detta till ex. Sveriges RiksDygn :roll: :roll: :roll: alternativt: Svenska 24-timmars Styrelsen
NEJ jag tror jag vet vad det Hela beror på!!! det SAKNAS "GOA GUBBAR" med GÖTT MOS i nolåtta-Land som kan ryta till ordentligt åt dylika jä...la trams idèer !!! helt enkelt :D :D :roll: :roll: :roll:

10
Inte för att omorganisationer hör till mina favoritämnen men möjligen ligger det ändå nånting i idén om att skapa just Transportstyrelsen. För den består ju inte enbart av delar från Vägverket utan ska, såvitt jag förstår, ha hand om inte bara väg utan också järnväg, sjöfart och luftfart.
Det handlar alltså inte bara om en delning av Vägverket utan snarare om en hopslagning av ett antal verksamheter från flera myndigheter.
Om det hela blir bättre eller sämre för oss som "kunder" är förstås en helt annan fråga...:shock:

Och visst är Transportstyrelsen en myndighet.

Kolla på http://www.transportstyrelsen.se vad dom sysslar med.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

11
anders skrev: Snöröjningsstyrelsen tycker jag låter bra, men vad exakt ska de göra?
Är de för eller emot snö? Kanske behövs en konsult som utreder det allra först?
-självklart ska det konsulteras!
"Förekomsten av snö - och dess konsekvenser".
Mätning av snödjup företas på ett miljömässigt korrekt sätt medelst cykel
och i perioden maj/september, då risken för att halka omkull är minimal.
(Man vill ju inte ha några arbetsolyckor för att samla in lite mätvärden)

För att bemöta kritiken mot förfarandet och för att inte konsultera bort
sig själva, lovar man att varje sommar upprepa mätningarna.

12
petroff skrev:
anders skrev: Snöröjningsstyrelsen tycker jag låter bra, men vad exakt ska de göra?

sig själva, lovar man att varje sommar upprepa mätningarna.

BRAVO.......... :D :D
:D :D :D

13
nimbusen skrev:
petroff skrev:

sig själva, lovar man att varje sommar upprepa mätningarna. Petroff

:wow: :wow: BRAVO.......... :D :D :D :D :D Petroff, Du är ett Geni !!! självskriven Helt Klart som klippt o skuren för jobbet som Förste "ByråLådeDirektör" i den nyinrättade *Plogbilsrörelsen HÅLL SVERIGE SNÖ FRITT även under sommarmånaderna hälsn. från
"snö-blaskhataren" nimbusen */ Öh flååt "
plogbilsStyrelsen" ska det ju vara så klart !

:oops: :oops: :oops: :roll: :roll: :roll:
:wink:
:D :D :D

14
Här är ännu ett exempel på dumheter. Det stör mig enormt att folk får pengar för att tänka ut sådana här idiotförslag. Finns det inte vettigare saker att fundera över, hur vi kan underlätta handel mellan länder till exempel?! Jag undrar bara varför?

(Text från Elektronikbranschen.se)

"EU-förslag på tull för smarta mobiltelefoner
[2008-12-09]

EU-kommissionen har lagt ett förslag som innebär en tull med upp till 14 procent på smarta mobiltelefoner. Omklassificeringen av mobiltelefoner är en av frågorna när representanter för EU:s medlemsländer samlas på onsdagen för ett möte och där telefoner med gps och tv-funktioner föreslås klassas som multifunktionella enheter. Det skulle innebär en tull på upp till 14 procent.

– Det här är givetvis inte bra för oss. Konsekvensen blir att konsumenterna riskerar att få betala ännu mer för en mobiltelefon, säger Gustav Brusewitz, pressansvarig på Sony Ericsson, på DN.se."
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

15
nimbusen skrev:
nimbusen skrev:
petroff skrev:

sig själva, lovar man att varje sommar upprepa mätningarna. Petroff

:wow: :wow: BRAVO.......... :D :D :D :D :D Petroff, Du är ett Geni !!!
Tack Nimbusen. Det värmer x-tra att som 08 få applåder från väst.
:D :D :D :D :D

>Men som vanligt är ni långt ifrån verkligheten "on the westcoast". :roll:
Petroff är inget geni.Inte ens i närheten.
Men härifrån och till evigheten kan vi väl ha lite kul tillsammans? :D

Tack igen Broder Nimbusen.