är dte i sandviken dom har problem me bilen.?
Det sitter en liten el motor o den justerar hur bränsle snålt gdi motorn ska gå.
det som gör att jag är hundra säker på att det är dne är för att min far hade en gdi innan han köpte santan o den fick dom byta elelr göra rent flera gånger o dne bilen rykte o hade sig man kände väldigt klara ryktningar vid 80 på dne bilen.
Det har till och med verkstäderna gått ut me att den pajar väldigt ofta för att den sota igen. o då går den motorn trögt o då börjar dte o rycka
Jag ahr ochså baar positift o säga om snadviken har ringt o pratat me dom om nya ix35 o fick ett ruskigt bra bemötande av dom .
Jag ska till far min nu o höra me honom för han fick nog själv göra rent el motorn nån gång
mvh Lejfy
Björnen skrev:Tackar för ditt intresse!
Beträffande den motor som krånglar på GDI:n så har dom provat med alla tänkbara grejor genom att låna från en annan likadan bil, utan resultat.
Fick ett elschema av Sandviken och jag kan redan se att det finns mycket stora möjligheter att en liten Korean kan ha växlat någon kabel utan att det för den delen behöver visa på något fel i vare sig datalog eller på motorlampan.
Detta grundar jag på att många av givarna är potentiometrar. Ska mäta igenom alla kablar för att se om min teori kan stämma. Felet har funnits med ända sedan den var ny och forumet bevisar också att många har samma problem.
Pratade med en äldre erfaren bilelektriker och han bekräftade att det förekom att det var sådana fel på nyare bilar. Han menade också att dagens duktiga reparatörer allt för ofta kör med " byta grejor med varandra" reparationsteknik.
Jag vill dock ta Sandviken i försvar för den personliga servicen och det trevliga bemötandet gör att man ändå får förtroende för dom och förstår att det kostar en massa för dom med detnedlagda arbetet.
Jag håller på att förhandla om ett byte av bil