Annons
Annons

2
Ser onekligen lite knepigt ut, ja...? :?
Påminner något om en bil jag såg för några år sedan, som hade pansarglas i framrutan... :doubt: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Det ser ju jättekonstigt ut! Det måste vara ngt fel på 3D-modellen. I övrgit kollade jag efter nya CM på olika Hyundai-sajter för ca 1 månad sen. Det var bara Sverige som hade den nya modellen då, och jag kollade på rätt många platser; Norge, Danmark, Tyskland, Holland, Schweiz, SPanien, USA och Kanada. Det förvånade mig faktiskt att Sverige skulle vara först på banan.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Plast

4
Jag tror nog att det är någon styling a´la USA. Tycker man ser mycket knepig design på amerikanska parkeringplater. Toyota FJ, Hondor, Volvo XC och annat har allsköns plast på de mest onödiga ställen där det bara lossnar eller är ivägen.

Detta med den tidiga lanseringen i Sverige är intressant. Kan det ha funnits någon insikt i att Saab lämnar ett vacuum efter sig? Jag vet många Saab-ägare som väntat länge på Saab-suven som aldrig kom.

Med tanke på kvaliten den nya Santan utstrålade - jag kollade en häromdagen - kan man nog ta över många tjänstebilsförare.

Sukken

Re: Plast

5
Suzuki skrev:
Med tanke på kvaliten den nya Santan utstrålade - jag kollade en häromdagen - kan man nog ta över många tjänstebilsförare.

Sukken
...om bara företagen slutade hålla volvo och audi under armarna o i stället lät förarna själva bestämma... :roll:

De företag jag jobbat åt har haft väldigt få (o tråkiga) biltilverkare att välja mellan. :cry:
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: Plast

6
Suzuki skrev:Jag tror nog att det är någon styling a´la USA. Tycker man ser mycket knepig design på amerikanska parkeringplater. Toyota FJ, Hondor, Volvo XC och annat har allsköns plast på de mest onödiga ställen där det bara lossnar eller är ivägen.

Detta med den tidiga lanseringen i Sverige är intressant. Kan det ha funnits någon insikt i att Saab lämnar ett vacuum efter sig? Jag vet många Saab-ägare som väntat länge på Saab-suven som aldrig kom.

Sukken
Sukken! Var det bara jag eller kändes spolar/ljus reglagen mycket mer gedigna än tidigare modeller? och allmänt allt satt fast bättre och bättre materialval?
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

Snabbtitt

7
Jag gjorde bara en snabbtitt/besök i en bil på en parkering och har inte hunnit köra eller kolla närmare. Dock var det en markant skillnad kändes det som. Skinnklädseln var ju en sådan sak och instrumenteringen.