Jag var nyfiken på om Hyundai USA lagt ut något om modell 2010 men där fanns inget. Däremot var det lustig design på 2009:an.
Vad är detta för konstig ram runt framrutan?
http://www.hyundaiusa.com/vehicles/2009/santa-fe/
Om länken funkar kommer ni till 360-gradersvyn. Titta på bilen framifrån.
Sukken
Annons
3
Det ser ju jättekonstigt ut! Det måste vara ngt fel på 3D-modellen. I övrgit kollade jag efter nya CM på olika Hyundai-sajter för ca 1 månad sen. Det var bara Sverige som hade den nya modellen då, och jag kollade på rätt många platser; Norge, Danmark, Tyskland, Holland, Schweiz, SPanien, USA och Kanada. Det förvånade mig faktiskt att Sverige skulle vara först på banan.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Plast
4Jag tror nog att det är någon styling a´la USA. Tycker man ser mycket knepig design på amerikanska parkeringplater. Toyota FJ, Hondor, Volvo XC och annat har allsköns plast på de mest onödiga ställen där det bara lossnar eller är ivägen.
Detta med den tidiga lanseringen i Sverige är intressant. Kan det ha funnits någon insikt i att Saab lämnar ett vacuum efter sig? Jag vet många Saab-ägare som väntat länge på Saab-suven som aldrig kom.
Med tanke på kvaliten den nya Santan utstrålade - jag kollade en häromdagen - kan man nog ta över många tjänstebilsförare.
Sukken
Detta med den tidiga lanseringen i Sverige är intressant. Kan det ha funnits någon insikt i att Saab lämnar ett vacuum efter sig? Jag vet många Saab-ägare som väntat länge på Saab-suven som aldrig kom.
Med tanke på kvaliten den nya Santan utstrålade - jag kollade en häromdagen - kan man nog ta över många tjänstebilsförare.
Sukken
Re: Plast
5...om bara företagen slutade hålla volvo och audi under armarna o i stället lät förarna själva bestämma...Suzuki skrev:
Sukken
De företag jag jobbat åt har haft väldigt få (o tråkiga) biltilverkare att välja mellan.
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Re: Plast
6Sukken! Var det bara jag eller kändes spolar/ljus reglagen mycket mer gedigna än tidigare modeller? och allmänt allt satt fast bättre och bättre materialval?Suzuki skrev:Jag tror nog att det är någon styling a´la USA. Tycker man ser mycket knepig design på amerikanska parkeringplater. Toyota FJ, Hondor, Volvo XC och annat har allsköns plast på de mest onödiga ställen där det bara lossnar eller är ivägen.
Sukken
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive