Annons
Annons

33
snowsoul skrev:Ja nu har jag en Santa hemma på provkörning,

Garvade hela vägen hem,,,,,satan vad stoooor den känns :)
Den stora bil kännslan går över snart!!
Va glad att du sitter i en bil som du har bättre sikt med ute i trafiken.
Att inte kunna se över höga snövallar är nu ett minne blott!
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

34
Finns en ruskigt stor fördel me outbacken, dels har du själv justerande dämpare sen har du hill holder. Plus att den soppa förburkningen du har på outbacken, kommr du aldrig i hela världen av i närheten me santan.

Blir kasnke byte längre fram, då jag tycker bilen är i törtisgaste laget tyvär.
kör volvo v70 n 2,4t

35
svintoleffe skrev:Finns en ruskigt stor fördel me outbacken, dels har du själv justerande dämpare sen har du hill holder. Plus att den soppa förburkningen du har på outbacken, kommr du aldrig i hela världen av i närheten me santan.
Blir kasnke byte längre fram, då jag tycker bilen är i törtisgaste laget tyvär.
Fördelar eller nackdelar - är ju väldigt individuellt hur man ser på det...! :wink:
Vill bara nämna att den sjusitsiga CM:en har nivåreglering - OCH att det visst finns s k Hillholder på CM med automat!
( Om det finns även på SM, kan väl någon testa - jag har glömt... :roll: )
I med manuell växling - tvåans läge - sen rullar den absolut inte bakåt! :idea:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2039
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

36
Skäreläjan skrev:
svintoleffe skrev:Finns en ruskigt stor fördel me outbacken, dels har du själv justerande dämpare sen har du hill holder. Plus att den soppa förburkningen du har på outbacken, kommr du aldrig i hela världen av i närheten me santan.
Blir kasnke byte längre fram, då jag tycker bilen är i törtisgaste laget tyvär.
Fördelar eller nackdelar - är ju väldigt individuellt hur man ser på det...! :wink:
Vill bara nämna att den sjusitsiga CM:en har nivåreglering - OCH att det visst finns s k Hillholder på CM med automat!
( Om det finns även på SM, kan väl någon testa - jag har glömt... :roll: )
I med manuell växling - tvåans läge - sen rullar den absolut inte bakåt! :idea:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2039
:D :D :D "Hillholder" finns på alla bilar med fungerande koppling och handbroms. Alltså även på gamla SM.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

37
Men då kommer vi till den största bedriften det är soppan :D

Tyvär så santan i dyraste laget jämnfört me outbacken, som är väldigt mycket snålare.

Det santan tar i stan, det komemr inte ens farsan upp i när han drar husvagnen efter sin hehe
kör volvo v70 n 2,4t

38
petroff skrev: :D :D :D "Hillholder" finns på alla bilar med fungerande koppling och handbroms. Alltså även på gamla SM.

Petroff :wink:


:mrgreen: :mrgreen:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

39
opticrob skrev:
petroff skrev: :D :D :D "Hillholder" finns på alla bilar med fungerande koppling och handbroms. Alltså även på gamla SM.

Petroff :wink:


:mrgreen: :mrgreen:
-Du är inte så dum du opticrob :D :D :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

40
Hej alla!

Det blev en passat r-line 4 motion 170 ist,i April,,,,,tyckte jag fick mycke mer för pengarna lixom, Gillade Santan jättemycket, men pris=utrustning,, och säteskomfort satte stopp,,,,,längtar till vintern så jag får prova 4wd :) ha en fortsatt skön sommar alla!!!!!

41
Grattis!

Jag bytte jobb, och efter Mölndalsvägens schabbel med bilen (Bilia har tagit över BMW Gbg) var det aldrig aktuellt med BMW igen, så jag passade på att ta ut en gaspassat istället.
Imponerande bil! Tyst, tight och ekonomisk.

Men, den lilla 1.4 TSIn som går så tyst och extremsnålt till vardags får absolut fnatt när man hänger på ett släp.

Man är så bortskämd med diesel sedan 15 år tillbaka, där förbrukningen knappt stiger alls oavsett vad man hänger på - så man häpnar

:shock: när förbrukningen mer än fördubblas och den stackars 7-växlade DSG går vilse bland alla sina växelsteg.

Men, det hänger på motorn - inte bilen.
Jag tror du gjort ett utmärkt val, och du har helt klart fått en bättre bil än Outbacken.

Lycka till!

Swedefe


Bästa valet har dock frugan gjort, som glider omkring på andra våningen med sin CM-R och glassar med 3.000 mils serviceintervall, medans jag kvar och harvar med 1.500 på gasbilen...
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

42
Fördelen me nya outbacken är den nya oerhört fina automaten.

Farsan sa så här, jag avr lyrsik över santan, men tyvär subarun klår den den.

Santans automat låda, när hde husvagn efter eller nått så efter trean växel så hoppade farthållaren ur..

me i subarun, så hoppar den aldrig ur.

Obs nu pratar vi nya steglösa.
Faktist väldigt väldigt skön fick provköra, riktigt nice lär jag säga.


men du komemrsäkert o bli hel nöjd me bilen, men det goda råd jag ger innan service osånt knäpp kort på bilen, osåna saker, så dom inte pajar den, en kompis fick sina 19 tums fälgar kantstötta, så dom var inge glad.
kör volvo v70 n 2,4t