Annons

Svammel

1
Äntligen Fredag !!
Just nu så regnar det här i Nacka, man börjar hoppas på att det ska frysa på så att man får prova lite halkkörning, var uppe i Söderhamn i helgen ... det kom nåt vitt men inte f** vart det halt. !!
Kan konstatera att bensinförbrukningen steg drastiskt när vintersulorna åkte på ... Kanske det har att göra med att det var plåtfälgar.. ett argument till frugan för att köpa ett par snygga alu... hmmm

Jag hade visst inget vettigt att komma med idag, men så skriver jag ju på "funderingar och svammel"..
Ha iallafall en skön helg.

Joppe
Annons

3
joooo köp feta alufälgar till vintersvålarna alltid retar det någon.
i skåne runt lundatrakten har det snöat ca:2-3cm.natten till lördag,
kallt som bara den.0-2 minusgrader brrrr.

ha det.

4
Ouuups! Så de har kommit vitt nedfall i skånetrakten - redan? :shock: Annat är det här ute på skäret i havsbandet on the west coast. Inget vitt i sikte så här långt, säkert beroende på "grannen" golfströmmen. Så som vanligt likt tidigare år, blir det till att plocka fram aluminium och trädäck om man vill ut å testa fiskelyckan i "hjuletid" . :lol: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Re: Svammel

5
Joppe skrev: Jag hade visst inget vettigt att komma med idag, men så skriver jag ju på "funderingar och svammel"..
Ha iallafall en skön helg.

Joppe
Bra, du har totalfattat galoppen! :wink: :D :D
Trevlig helg!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Helgen har avnjutits på Isabergs camping, mysigt pudrad med vitt "mögel".

Det räckte att ta en tur upp på toppen av berget (308 möh), så var det nära en dm vitt på marken.

Vi är ca 60 vintercampare (dock ingen med enbart tält) på Isabergs camping, och hör å häpna, 3 Santor.

Sådan koncentration av Santa fé är man inte van vid.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Hei

vintercamping er deilig....vi vintercamper på Hovden 850 moh, og vi er der 160 campere, fordelt på to plasser. det er kun er gjærde i mellom plassene

vi er tre santa'er, og alle er diesel. to av de er på vår plass...og vi er naboer. han andre kjøpte sin, etter å ha lånt min 6 mil nedover dalen, for å komme til lege, i et forferdelig uvær på vinteren. passaten hans kunne han bare glemme, den satte seg bare fast i snø-drevet...

tre uker senere kom han med egen santa :D

Vegard

8
han andre kjøpte sin, etter å ha lånt min 6 mil nedover dalen, for å komme til lege, i et forferdelig uvær på vinteren. passaten hans kunne han bare glemme, den satte seg bare fast i snø-drevet...
Learning by doing... :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe