Har en ny Santa Fe (2010) med Ipod koppling. Men när man ansluter en Ipod så ansluter den som ett USB eller så funkar det inte alls.
Har sett att Hyundai har någon slags specialkabel för detta.
Är det någon som har fått detta att fungera? Funkar det med alla typer av Ipod´s?
Hur gjorde ni, var köpte ni kabeln och vad kostade den?
/F
Annons
2
Hej Fredflinta och mycket välkommen till Forumet!
Grattis till en mycket fin bil - du kommer säkert att vara helnöjd i många år...!
Ipod-uttag...? Mycket nytt på 2010 års Santa, förstår jag...
( Hade själv inte haft en susning om vad det var - när en annen var liten var elden från kakelugnen det mest spännande som fanns att se på kvällarna... :biggrin:
)
Grattis till en mycket fin bil - du kommer säkert att vara helnöjd i många år...!
Ipod-uttag...? Mycket nytt på 2010 års Santa, förstår jag...
( Hade själv inte haft en susning om vad det var - när en annen var liten var elden från kakelugnen det mest spännande som fanns att se på kvällarna... :biggrin:
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
Re: Ipod koppling
4Hej!fredflinta skrev:Har en ny Santa Fe (2010) med Ipod koppling. Men när man ansluter en Ipod så ansluter den som ett USB eller så funkar det inte alls.
Har sett att Hyundai har någon slags specialkabel för detta.
Är det någon som har fått detta att fungera? Funkar det med alla typer av Ipod´s?
Hur gjorde ni, var köpte ni kabeln och vad kostade den?
/F
Jag köpte till den här kabeln till min iphone. Det är en kort liten sladd med usb och 3,5mm plugg samt (förmodar jag) någon inbyggd elektronik. Utan den här sladden fungerar inte ipod/iphone. Dock fungerar det med musikfiler på en usb sticka. Kabeln är rätt dyr och betingar ca 400kr. Jag modifierade min med en halvmeters extra usb samt en halvmeters extra 3,5mm kabel för att kunna ha telefonen i hållaren i fönstret medan musiken ljöd. På detta sätt får jag även gps infon i högtalarna istället för i telefonen.
Kabeln finns att köpa hos hyundai
5Tack för svar - då vet jag.
Det är som jag misstänkte. alltså att man behöver köpa till en specialkabel.
I övrigt är jag mkt nöjd med möjligheten att spela från ett USB minne, fungerar kanon!
/FF
Det är som jag misstänkte. alltså att man behöver köpa till en specialkabel.
I övrigt är jag mkt nöjd med möjligheten att spela från ett USB minne, fungerar kanon!
/FF
6Jag kunde beställa en kabel från Hyundai, men den skulle kosta över 400kr.
Nu har jag beställt, och fått en levererad via EBay för 105kr inkl frakt från Hong Kong.
Den fungerade perfekt!

Nu har jag beställt, och fått en levererad via EBay för 105kr inkl frakt från Hong Kong.
Den fungerade perfekt!
7Har precis köpt en I30 och har insett att en specialkabel erfordras.fredflinta skrev:Jag kunde beställa en kabel från Hyundai, men den skulle kosta över 400kr.
Den fungerade perfekt!
Jag köpte en kabel på Kjell o Co där iphonekontakten delar sig i en usb del och en 3,5 mm auxingång..men stereon läser bara detta som en "vanlig" aux ingång.
Jag lyssnar mycket på Spotify i offline-mode så i det fallet har man väl inte nytta av specialkontakten..eller?
Men skulle du kunna skicka en länk till det ställe du hittade kabeln på till det justa priset?
9
http://www.ebay.com/sch/?_kw=hyundai%20 ... pos=&gbr=1
Fem ynka dollar inkls frakt kan det väl va värt? Runt trettiofem riksdaler.
Fem ynka dollar inkls frakt kan det väl va värt? Runt trettiofem riksdaler.
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07
10
Nyfiken fråga.
Går det inte att strömma ljud från Ipoden via Bluetooth till stereon med A2DP-profilen?
Jag kör så med min Androidtelefon till min Pioneerstereo från 2007 (ej fabriksmaskin) och det funkar bra.
Går det inte att strömma ljud från Ipoden via Bluetooth till stereon med A2DP-profilen?
Jag kör så med min Androidtelefon till min Pioneerstereo från 2007 (ej fabriksmaskin) och det funkar bra.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
11välkommen till forumet fredflinta..fredflinta skrev:Har en ny Santa Fe (2010)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.