Hej igen,
besökte Holmgrens där jag köpt bilen. De lät en mekaniker undersöka stolen. Det visade sig att den var mjukare än demobilarnas, men det fanns en 2008:a med lika mjuk stol som min (dock ej lika obekväm för mig, "gropen" var inte lika uttalad). Förklaringen till detta fenomen sades vara att en del bilar monteras i Korea, andra i Tjeckien - och då kan det skilja mellan bilarna. Någon som hört talas om detta?
Nåväl, diskussionen slutade med att de ska ta hem ny stoppning till förarstolen och sätta i den, på garantin. Bra hanterat av Holmgrens.
Själv tänker jag nog, att om jag provkör en demobil så har jag all rätt att förvänta mig att en begagnad bil av samma årsmodell också har samma egenskaper - naturligtvis förutsatt att inte utrustningspaketen är olika och innehåller helt olika stolar, typ "sportstol" respektive "standardstol". Detta gäller åt båda hållen - är demobilens stol mjuk, förväntar jag mig en mjuk stol i begbilen, är demobilens stol fast, förväntar jag mig en fast stol i begbilen.
Ska bli spännande att provsitta efter omstoppningen, återkommer då.