Annons

Månadsomröstningarna tillbaka?

1
Någon idé att dra igång detta igen nu när det är lite mer människor ombord?

Upplagt som egen board under "Vad tycker du"?

Med gamla omröstningar som sjunker ner och kan läsas igen, men kanske inte röstas på igen?

Kanske bara mod som kan starta omröstningar där - om det går att setta så?

Första start 1/1 2006?

Problemet som jag ser det är att det är en farlig värdemätare på aktiviteten på forumet - sorgliga 8-9 röster varje månad gör ingen glad...

Questions questions....

Anders
Annons

2
Jag tycker att vi kör igång igen, men hellre under funderingar&svammel, så kan vi köra lite mer personliga och privata frågor - om vi vill.

Nu kan enbart admin + mod skapa omröstningar, det går att ändra iofs. Vi kan "hänglåsa" gamla omröstningar så får de ligga i högen untouchable!

Ngt hett förslag på omröstning? Jag monterar ned köket i stugan så jag är i en helt annan värld... 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
ClasseClas skrev:Jag tycker att vi kör igång igen, men hellre under funderingar&svammel, så kan vi köra lite mer personliga och privata frågor - om vi vill.
OK!
ClasseClas skrev: Nu kan enbart admin + mod skapa omröstningar, det går att ändra iofs. Vi kan "hänglåsa" gamla omröstningar så får de ligga i högen untouchable!
Bra så tillsvidare - vill folk ha upp ett speciellt ämne så är det bara att pm;a oss.

ClasseClas skrev: Ngt hett förslag på omröstning? Jag monterar ned köket i stugan så jag är i en helt annan värld... 8)
"Anser du att utsidestermometern ger realistiska värden?"

Lagom allmängiltigt och modellanknutet ...?

Andy Pandy

4
Vi kan börja med den, den är väl liten uddlös, men alla vågar rimligtvis svara o därmed ha en egen uppfattning! Jag har inga bättre motförslag så lät oss köra på den.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

5
Annars är den här lite smaskigare;

"Brukar du leka polis?"

dvs
-blinkar du åt bilister som olagligen inte har halvljusen på?
-blinkar du åt bilister som olagligen har dimljusen på?
-aldrig går ut i vägrenen för att släppa fram bilister som kör fortare än du eftersom du själv håller tillåten hastighet och det är olagligt att köra fortare?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

6
Helt okay!
Men, kan inte du lägga upp en egen board för omröstningarna - antingen under den dolda delen eller upp i "Vad tycker du?"

Detta för att klara omröstningar skall rada upp sig snyggt och inte bli uppblandade med andra trådar?

Andy Pandy

7
Mja, vi ska väl ha 8 nya forum för Santa Fe CM från 1:e april? Det är bra grötigt nu, vill gärna inte lägga på fler. Kan vi inte ta under funderingar&svammel eller Allmänt?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

8
Nä nä - missförstånd!
"Board" kanske är fel uttryck - självklart skall det vara en gemansam omröstning för hela forumet - antingen som "underrubrik" till "Vad tycker du"
där finns idag tre underrubriker,

eller som underrubrik till "Övrigt/offtopic" - där finns väl bara en synlig rubrik för gemene man, och ingen alls om man inte loggat in ?

Snälla snälla?

9
noll missförstånd, board=forum. Ett forum består av ett gäng forum. Varje forum är ett kapitel/grupp i ett forum. Logiskt o bra!

Lägger väl upp ett separat forum då, som du tjôtar... :wink: :D
Toyota Auris 1.8 HSD -13

10
Jag förklarar en gång till för säkerhets skull för jag fattade inte själv vad jag skrev...

Ett huvudforum (finns inte som egentlig benämning) består av ett antal forum, tex "Funderingar & Svammel". Forumen kan grupperas i kategorier, tex "Vad tycker du". Kategorierna är bara en formatteringshjälp så att man ska kunna stuva om och gruppera forumen på ett logiskt och lättläst sätt.

I engelskan är det lättare; ett forum består av ett antal kategoriserade boards.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

11
Engelskan är alltid lättare!

Tackar och bockar - jag kan fördra rörighet, om den är strukturerad. :mrgreen:

Menar att om det bara finns en slags katalogisering - så är det inte rörigt!

För övrigt behöver "Sagan om en Santa Fe" flyttas när allt är klart, men det känns lite avigt att rådda i detta nu när såret är färskt .

Lite märkligt att H&H inte svarat riktigt ännu - känns som dom inte riktigt förstått sig på dynamiken i skeendet på ett forum...

Dom hade vunnit myycket på att jobba fram ett vettigt svar redan i går eftermiddag - och därigenom sluppit få upp ett par poster som kan komma att utvecklas till deras nackdel.

Ja ja, vi har ivart fall gjort vad vi kunnat för att få upp dem på vagnen och hålla de andra stången - jag kan inte gå in och täcka för dem igen utan att behöva kasta runt min moderatorsvikt (anglocism...) :mrgreen:
något jag ogärna gör.

(För övrigt kan nämnas att hela min dag blev uppfuckad igår tack vare H&H historien - skulle egentligen gjort översättningen av Wolfkatalogen 2006 i går på dagen, men då behöver tankarna vara samlade...

Jag fick styrfart i går kväll, och hade ångan uppe rejält kring midnatt.
Klar med allt 05:45 i morse - lämnat, sovit tre timmar och sitter och inväntar korrekturet. Jag gillar faktiskt nattjobb!)

Anders

Ha det

14
Du jobbar precis som jag på beting verkar det som! Det måste vara lite press på deadline innan andan faller på eller hur? Tentastuk påminner det om. jag försöker undvika nattpassen nuförtiden, de går inte spårlöst förbi som de gjorde tidigare.

Modererandet på "Sagan" kommer bara att inskränka sig till att skuffa undan ngn ev. hi-jacker som vill sno tråden för sina problem. No way! "Sagan" är Gorans o H&Hs tråd nu. Vi kan uppmuntra med kommentarer och ev. tyckanden, men själva dömandet tar vi sedan. jag hoppas också att H&H agerar o reagerar snabbt.

Visst fixar du pdf på din katalog? Den behövs om inte annat under Medlemshörnan framöver! :wink: 8) :D

Polisfrågan fixar du, jag har fixat in Moderatorgruppen nu!
Toyota Auris 1.8 HSD -13