Annons

46
vegard skrev: Her i Norge har vi jo ikke lov å ha mer enn to ekstra fjernys...
Nävisst 17... Glömde... :oops: Då gick inte det, nej... :cry:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

49
Martin.n skrev:
vegard skrev:Yehhhh

Kjøpte stone-grey, og har ikke sett den.... men her er den, det ser svært greit ut

http://www.carsales.com.au/Gallery.aspx ... Id=1408462
Jätte fin färg vegard.
men högerstyrd? :shock:
Hehehe, nei.... var kun fargen jeg tenkte på, for den har jeg ikke sett, hverken på bilde eller i virkeligheten. denne er jo annerledes inni og, med bla stor skjerm. Denne her på bildet her, har samme stereo som jeg har i min 09 mod.

Denne på bildet, har jo heller ikke de svarte vinduene

53
ClasseClas skrev:Gratulerar vegard till nya bilen! :D :D

Jag får nästan beskylla dig för att äta Hyundaier till frukost med tanke på en av våra högt värderade forumkollegor: :wink: :wink:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=29090#29090
Takker så mye, dette blir min santafe nr fire, og jeg har hatt seks Hyundai'er på rad, i tilleg har jeg når mine to døtre ble 18 og fikk førerkort, kjøpt en liten Atos til deres disposisjon, og som de har tatt med seg når de flyttet ut, altså totalt er det registrert 8 Hyundai'er på meg siden 96.

Dette er fordelt på følgende modeller:
96 sonata 2,0 GL,
99 H1 2,5 TD SVX Buss,
03 Santafe SM 2,0 CRDi,
06 Santafe SM 2,0 CRDi VGT,
09 Santafe CM 2,2 CRDi,
og så den som er bestillt nå, en 2012 Santafe CM 2,0 CRDi 150 hk.

I tillegg så er det jo da min eldste datters 2000 mod Atos 1,0, og min andre datters 05 mod Atos 1,1

At jeg kjøpte Hyundai, var en rein tilfeldighet... Jeg hadde en Ford før, og hadde en Sierra STV, denne hadde vært på verksted hos merkeforhandler. de lurte meg, og tok betalt for en del de beviselig ikke hadde gjort, så jeg lå i konflikt med de.... jeg var samtidig på jakt etter ny bil, og var på ei bilmesse.

På nabostanden til ford, der var Hyundai, og jeg kjøpte sonata'n i rein trass og demonstrasjon mot ford. de skulle se jeg ikke trengte de som lurte meg.....

Det hører med at jeg de påfølgende dagene og nettene angret som en hest, hyundai var jo nytt og koreansk, men jeg sto løpet ut i trass mot ford..... All anger og tvil forsvant da jeg fikk bilen, og vi ble svært fornøyde med den Sonata'n.... og så har det bare ballet på seg da...

55
vegard skrev:Hei dere som har fått deres 2012 mod, med nøkkelfri tenning og diesel, hvordan gløder (forvarmer) man motoren før start med denne løsningen???
Jag har en sådan men vet inte, ska ta med mig den frågan till handlaren i morgon. Det tar en sekund innan motorn startar när man tryckt på knappen.

56
vegard skrev:Hei dere som har fått deres 2012 mod, med nøkkelfri tenning og diesel, hvordan gløder (forvarmer) man motoren før start med denne løsningen???
På årets jakt hade jag en Renault Megane som hyrbil. Den var utrustad med nyckelfri tändning. Där var det så att när man tryckte på "Start"-knappen så tog det olika lång tid innan startmotorn gick igång beroende på behovet av förvärmning av glödstiften. Jag gissar att det är samma typ av lösning på CM också.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

57
ClasseClas skrev:
På årets jakt hade jag en Renault Megane som hyrbil. Den var utrustad med nyckelfri tändning. Där var det så att när man tryckte på "Start"-knappen så tog det olika lång tid innan startmotorn gick igång beroende på behovet av förvärmning av glödstiften. Jag gissar att det är samma typ av lösning på CM också.
På min CM 10a funkar det så att den känner av hur länge den måste förvärma glödstiften.
ju kallare destå längre väntan. :)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Re: Santa fe 2012

58
Det är tunt med information om den men detta är vad jag skakat fram av handlaren och internet.

Ny design på stötfångaren back och fram (skid plates)
Kromad panel på bakluckan
Ny bredare backspegel
Dimljusinsats i högblank svart
Takreling i högblank svart
Down hill brake control
Ny växelspaksknopp för automat.
Nya instegslister i rostfritt
Värme i ratten
Bluetooth
Xenon i halvljusen
Strålkastarspolare
Nya aluminiumfälgar 18-tum
Läsbelysning på andra sätesraden

Dom har tagit bort regnsensorn, märkte jag nu :-(
...någon med en 12a som har fungerande bluetooth?? Enligt handlaren är det kanske bara en mjukvaru uppdatering, dom väntar på besked i från
Hyunda. (handlarens egna bil har samma problem)
Kör: Santa fe 2012 CRDI-R Premium7 Stone Grey.

59
Øyyyy.....

I går ankom den nye Santa'n min med båten til Wallhamn i sverige..... Men så stopper det litt opp... Den 24.10 har den plass på en trailer til Drammen, hvor de norske bilene fordeles videre og sendes med trailer til forhandlerene...

Ankomst kristiansand, er satt til den 30.10..

60
Hei

Ventetiden er i ferd med å bli avlang.... Bilen min er i Vallhamn, og fraktes derfra den 24.10.... ankomst Kristiansand 30.10.....

Så går det sikkert et par uker før den er klar....

Må liksom utom forhandleren og se, for det KAN jo være at de tar feil, og den kommer før...

eller?????..... ehhhhh... Absolutt utålmodig ja!!!