Annons
Annons

Re: Innerdiameter Kylarslang, montering av motorvärmare.

2
Mr2T skrev:Är det någon som vet vad det är för innerdiameter på kylarslangarna på CRDI? Tänkte köpa en slangvärmare att värma motorn med nu när det börjar bli kallt men jag vet inte vilken storlek det bör vara på värmarens anslutningar.
Til 07 modellen ser det ut for det er oljevarmer som leveres fra Defa. Jeg har dette på min bil og er svært fornøyd. lite strøm trekker den og... den er vel på ca 225W.

Oljevarmer er jo bra for bilen, da du får varme ned i olja som henger under bilen. bilen føles som om motoren er varm når man vrir på nøkkelen. Men det er klart, den gir ikke den varmen i cupeen som en vannvarmer gjør
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=1&ndid=
og http://www.defa.com/doc/800/3807.pdf

3
Vi får inte så kallt här i Skåne så att jag behöver en oljevvärmare, dessutom så är min åsikt att punktvärma ett oljetråg är bättre än inget alls, men oeehört energineftektivt om jag har motorvärmaruttag hemma och på jobbet så bilen blir aldrig kall under tiden som jag är på jobbet. :) insticksvärmare är väl bäst, men jag orkar bara montera slangvärmare :)
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07

4
Mr2T skrev:Vi får inte så kallt här i Skåne så att jag behöver en oljevvärmare, dessutom så är min åsikt att punktvärma ett oljetråg är bättre än inget alls, men oeehört energineftektivt om jag har motorvärmaruttag hemma och på jobbet så bilen blir aldrig kall under tiden som jag är på jobbet. :) insticksvärmare är väl bäst, men jag orkar bara montera slangvärmare :)
Jag gjorde ett försök att leta på HMA-service men hittade tyvärr inget. Fråga verkstan som ett alternativ.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Kan ju förvisso mäta med skjutmåttet på ytterdiametern och gissa sig till godstjockleken och dra av det från måttet, men bilen ska in på service imorgon bitti så jag ska passa på att fråga då, om jag kommer ihåg det. :)
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07