Annons

Blinkande lampor. Jordfel?

1
Har lite problem med våran Santa Fe -06:a. Nya karossen.

Allt började med det som detta som jag skrivit i en annan tråd.

När man har igång dimljusen och blinkar vänster med blinkersen så blinkar även helljuslampan på instrumentpanelen, med ungefär halv effekt. Och även höger dimljus blinkar då i takt med vänster blinkers.

Felet uppstår bara när jag har igång dimljusen. Och oavsett om jag även har igång halv eller helljus. Och även när jag bara har igång dimljusen, och inte halv/helljus.

Någon som vet vad som kan ligga bakom detta fel?

Och nu har det även adderats att bilen dör. Det är min fru som kör bilen vid desa 2 tillfällena när den dött, men hon har sagt att hon har blinkat vänster vid båda tillfällena. Så jag har sagt till henne att ge faan i att blinka och då se om den fortsätter att krångla eller om den är normal.
Det har även adderats att även om man stänger av dimljusen så lyser dom ibland svagt.

Vid båda tillfällena efter att den dött så är det bara att starta den igen och den går normalt.

Någon som vet vad som kan orsaka detta fel? Jordfel? Och isåfall någon som vet var jag kan/ska börja titta?

Mycket tacksam för hjälp:)

Jag ska själv provköra den senare idag eller imo.
Annons

2
Utan att vara kunnig tillräckligt, så håller jag med om att det låter som ett typiskt jordfel...! :?
Skulle tro, att expertisen snart har en lösning på problemet - här på Forumet...! :wink: :wink: :D
Har själv inte råkat ut för något sådant - ännu iallafall... :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"