Annons

Verkstadsproblem

1
Jag var haft inne min Santa fe på verkstaden och bytt mina hjulager bak. Bytte först det högra, fast pris 3200:- . Märkte att det vänstra behövdes byte med. Frågade om de kunde göra detta också men fick inte samma pris. Lämnade in den igen och då bytte de det högra. När jag skulle hämta den idag så fick jag redan på att de hade haft lite problem med att bya den och de hade kommit åt ABS ringarna så nu lyser ABS-lampan, fyrdjulsdriftlampan och ESP lampan. De påstod att detta är vanligt och ville att jag skulle lämna in den igen så att de kunde fixa detta. Räkningen för lagerbytet hade han inte hunnit fixa så han skulle skicka en faktura och kunde inte säga vad det skulle gå på. Jag undrar då vem som skall stå för det de gjorde sönder när de bytte lagret. De påstod att detta var vanligt att det blev så när man bytte lagret. MEN jag förväntar mig ju inte att man skall ha sönder nåt när jag lämnar in den för nåt annat.
Annons

2
verkstaden ska stå för det. även om det är "vanligt".
det va nog en förklaring till varför du fick din bil med lysande lampor.
om det än gäller att dom ska skruva ner allting igen ska dom stå för hela kostnaden. imed att bilen funkade innan du lämnade in den.

3
Har bytt många hjullager bak på santa CM och har aldrig skadat drivknut, abs ring eller givare!!

Förstår inte heller hur man kan lyckas med det... kan förstå om drivknuten rostat fast i navet men dom brukar släppa fint med wallmeks press och special verktyg men det går utan också fast man brukar förstöra gängtappen på drivknuten rätt bra så man brukar få jävlas med det istället.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11