Jag har skrivit lite här innan om att jag har lite problem med div. lampor på bilen. Och idag "hittade" jag ett till.
Höger helljuslampa lyser inte, iaf inte speciellt mycke.. Utan bara lite. Och samtidigt som jag sätter på helljuset så börjar även lampan på instrumentpanelen för vänster blinkersljus lysa.. Är det så enkelt att det är lampan som är sönder eller kan det finnas ytterligare problem?
Det som gör mig lite konfunderad är att lampan lyser lite när jag sätter igång helljuset...
Annons
3
Jepp, låter som den inte jordar genom rätt ställe utan tar vägen via instrumenteringen på någe vis.
Leta efter lösa jordpunkter, det kan ge flipperspelseffekt där man minst anar det.
Leta efter lösa jordpunkter, det kan ge flipperspelseffekt där man minst anar det.
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
5
Nu har jag äntligen fått tummen ur och lämnat in bilen. Och han har kollat alla jordpunkter, även dom bakom kofångaren. Men hittar inga fel. Har även kopplat in datorn, men inte heller den visar några fel. Han misstänker dock att det är fel på styrboxen för hel/halvljus och/ eller fel på spaken och omkopplaren vid rattstången. Får bara hoppas att försäkringen går in och tar kalaset bara:)
6
Nu är äntligen felet åtgärdat.
Efter att en bilfirma inte hittat något fel så gick den vidare till en annan firma.Och där hittade dom en dålig jordpunkt bakom fronten...
Sammanlagt la den första firman ner säker 25-30 timmar på bilen utan att hitta något, men som tur var så ville han inte ha ett öre för felsökningen eftersom han inte hittade något. Och den firman som hittade felet ska ha ca 1500 kr.
Skönt eftersom vi hade börjat ställa in oss på att det kunde bli riktigt riktigt dyrt att laga bilen...
Efter att en bilfirma inte hittat något fel så gick den vidare till en annan firma.Och där hittade dom en dålig jordpunkt bakom fronten...
Sammanlagt la den första firman ner säker 25-30 timmar på bilen utan att hitta något, men som tur var så ville han inte ha ett öre för felsökningen eftersom han inte hittade något. Och den firman som hittade felet ska ha ca 1500 kr.
Skönt eftersom vi hade börjat ställa in oss på att det kunde bli riktigt riktigt dyrt att laga bilen...