Hej. Är totalt okunnig och har sedan kort en Santa fe.
Nu behöver jag byta possitionsljus fram på vänster sida. Någon som förbarmar sig att hjälpa en stackars olärd..
Annons
2
Hejåvälkommen TobiasL79!
Det är riktigt bökigt att komma åt posljuset på vänster sida.
Jag föreslår att du tar loss hela ljusinsatsen. 3st skruv ovanpå ljusinsatsen, 10mm nyckel. Sen kan du lirka ur insatsen. Du ser den separata ljushållaren för posljus längst ut på insatsen. Enkelt, men lite läskigt första gången att riva ur insatsen. Lycka till!
Det är riktigt bökigt att komma åt posljuset på vänster sida.
Jag föreslår att du tar loss hela ljusinsatsen. 3st skruv ovanpå ljusinsatsen, 10mm nyckel. Sen kan du lirka ur insatsen. Du ser den separata ljushållaren för posljus längst ut på insatsen. Enkelt, men lite läskigt första gången att riva ur insatsen. Lycka till!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
5
Hej vegard, har du verkligen klarat av att byta posljus på vänster sida utan att riva loss lykta eller batteri?vegard skrev:Har klart og skifte de uten å ta ut lykta jeg, men liker da å gjøre det en gang på den andre siden først, så jeg vet helt eksagt åssen jeg skal gjøre dette
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
6
Ja, det er trangt, men det går... Jeg skifter alltid begge samtidig, da jeg ikke liker at den nye pæra blir hvitere i lyset enn den andre, og da skifter jeg den på høyre side først, så man er sikker på patenten. Man får det til med fingertuppene... men trangt er detClasseClas skrev:Hej vegard, har du verkligen klarat av att byta posljus på vänster sida utan att riva loss lykta eller batteri?vegard skrev:Har klart og skifte de uten å ta ut lykta jeg, men liker da å gjøre det en gang på den andre siden først, så jeg vet helt eksagt åssen jeg skal gjøre dette