Annons
47
Ja stämmer. Fick bilen TOP CAR behandlad vid leveransen. Har tvättat den 1 gång sen dess. När det regnar så rinner skiten av. Nu när det e kallt fastna dock smusen. Men så fort det blir tö (+1°C) blir det tvätt på uppfaten...Nille71 skrev:Hans H skrev:Hej, ny medlem här!
Är det Total black mica du har, den har jag.
Satan i gatan, vad jag fastnade för den.
Men jösse vad tvättkontot stigit. Snudd på flytat in på tvätthallen. (ska fråga om jag inte kan få egen nyckel nästa gång)![]()
Mitt kurvljus fastnar när lampan tänds. Tydligen så kan det som du säger, vara kontaktfel, så var det dock inte i mitt fall.
Idag upptäckte jag att låsknappen på h-dörren gett upp. Kan ju bero på kylan dock.
Min låsknapp lade av för 3 v sen pga fastfrysning. Använder fjärren nu och låter knapparna vara till våren. Svart e snyggt men kräver mer omvårdnad... :doubt:
48
Funderar starkt på en Dimond brite behandling. Kanske blir så snart. Än så länge så är det kul o tvätta.Hans H skrev: Ja stämmer. Fick bilen TOP CAR behandlad vid leveransen. Har tvättat den 1 gång sen dess. När det regnar så rinner skiten av. Nu när det e kallt fastna dock smusen. Men så fort det blir tö (+1°C) blir det tvätt på uppfaten...![]()
Min låsknapp lade av för 3 v sen pga fastfrysning. Använder fjärren nu och låter knapparna vara till våren. Svart e snyggt men kräver mer omvårdnad... :doubt:
49
Idag var det torrt på vägarna så vi gled in på en mack med högtryckstvätt. Blev chockad hur ren och glänsande Al blev måste vara lackbehandlingen (döpt till Al Capone...Nille71 skrev:Funderar starkt på en Dimond brite behandling. Kanske blir så snart. Än så länge så är det kul o tvätta.Hans H skrev: Ja stämmer. Fick bilen TOP CAR behandlad vid leveransen. Har tvättat den 1 gång sen dess. När det regnar så rinner skiten av. Nu när det e kallt fastna dock smusen. Men så fort det blir tö (+1°C) blir det tvätt på uppfaten...![]()
50
Jag måste blåsa av min i morgon. Fick läglig ledighet, så det passar perfekt. Tar nog en tur förbi rekondarn o lyssnar på vad en konservering kostar i dagsskick, har precis passerat 500 mil idag. Har inte döpt min, men den kallas inofficiellt "Pärlan".Idag var det torrt på vägarna så vi gled in på en mack med högtryckstvätt. Blev chockad hur ren och glänsande Al blev måste vara lackbehandlingen (döpt till Al Capone...) Skall väl klara nedsmutsning trotts utlovad snökanon kommande dagar.
ny i40 inväntas
51Hej alla
är ny här men jag tänkte höra om någon av er har sett en 140 passion blue? har beställt en sådan men den kommer inte förens förhoppningsvis i mitten av April....beställt i (okt) känns lite som grisen i säcken hehe.. så om någon har en bild på en sådan skulle det uppskattas så man får en bild av bilen 
mvh: Piteå
Med skräckblandad förtjusning....
52Igår fick jag så äntligen min bil - en Stone Gray pärla!
Det är alltid lite obehagligt att byta bort en bil som varit och fortfarande var problemfri, men ibland måste man våga ta klivet ut i det okända....
Ännu kan jag bara vara positiv, allt fungerar riktigt bra!
Många vet jag följer förbrukning med intresse och jag kommer att återkomma när jag har lite riktiga mätningar att luta mig mot. Min Grandeur har jag följt och skrivit upp varenda tankning med färddator och uträkning. Felvisningen på färddatorn efter 12000 mil var totalt 0,65% räknat på om jag hade tankat motsvarande det som färddatorn visat jämfört med faktisk volym. Det som visat sig ge absolut störst felvisning per tank är lutningen på tankstället, något som jämnar ut sig när man kommer tillbaka till "hemmastationen".
;o)
/L
Det är alltid lite obehagligt att byta bort en bil som varit och fortfarande var problemfri, men ibland måste man våga ta klivet ut i det okända....
Ännu kan jag bara vara positiv, allt fungerar riktigt bra!
Många vet jag följer förbrukning med intresse och jag kommer att återkomma när jag har lite riktiga mätningar att luta mig mot. Min Grandeur har jag följt och skrivit upp varenda tankning med färddator och uträkning. Felvisningen på färddatorn efter 12000 mil var totalt 0,65% räknat på om jag hade tankat motsvarande det som färddatorn visat jämfört med faktisk volym. Det som visat sig ge absolut störst felvisning per tank är lutningen på tankstället, något som jämnar ut sig när man kommer tillbaka till "hemmastationen".
;o)
/L
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem
Re: ny i40 inväntas
53https://www.google.se/search?q=i40+blue ... 39&bih=882awake skrev:Hej allaär ny här men jag tänkte höra om någon av er har sett en 140 passion blue? har beställt en sådan men den kommer inte förens förhoppningsvis i mitten av April....beställt i (okt) känns lite som grisen i säcken hehe.. så om någon har en bild på en sådan skulle det uppskattas så man får en bild av bilen
140 1,7 crdi Premium, Chrystal White
Passion blue?
54Hej, har just beställt en vitmetallic för leverans i början av juli. Tycker den blir skitsnygg med 17-tumsfälgarna
Hade från början tänkt mig en Passion blue men båda återförsäljarna jag talade med sa att den inte togs in till Sverige. Enda blåa, enligt dem, som fanns var "blue spirit". Men ni säger att ni beställt en passion blue?
Hade från början tänkt mig en Passion blue men båda återförsäljarna jag talade med sa att den inte togs in till Sverige. Enda blåa, enligt dem, som fanns var "blue spirit". Men ni säger att ni beställt en passion blue?
blue passion
55jo jag har beställt en blue passion pearl men den måste fabriks beställas så att säga.... väntar på min ännu men jag ska få den torsdag den 3/5
längtar massor 
Re: blue passion
56Den blir säkert skitsnygg, lägg gärna upp bilderawake skrev:jo jag har beställt en blue passion pearl men den måste fabriks beställas så att säga.... väntar på min ännu men jag ska få den torsdag den 3/5längtar massor
Lång leveranstid
58Är ny forum medlem. Men ännu inte hyundai ägare.
Jag beställde en I 40 Premium 2,0 vit mettalic med ellucka i Januari.ÅF pratade om leverans i april.Men nu pratar han om leverans i början av juli. Undrar om det är för att det är en bensinare det tar sån tid. Alla verkar ju köpa dislar.
Jag beställde en I 40 Premium 2,0 vit mettalic med ellucka i Januari.ÅF pratade om leverans i april.Men nu pratar han om leverans i början av juli. Undrar om det är för att det är en bensinare det tar sån tid. Alla verkar ju köpa dislar.
Re: Lång leveranstid
59Jag fick vänta länge på min sport..Hynda skrev:Är ny forum medlem. Men ännu inte hyundai ägare.
kan bli så ibland
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.