Hej alla , trevligt med forum för bilar man är intresserad av!
Kan absolut inget om Hyundai alls, är en Saab skadad , men med husvagn och E-kort är Santa fe ett bra alternativ ..
Har hittat en 2008 Exclusive Aut med navi bluetooth frontbåge sidesteps , drag , backsensor m.m... Nu dock till min tveksamhet, 21000mil !
Är det för blodigt eller är maskinerna pålitliga?
Känner inte för att plöja ner 47000kr för en motor + arbete !
Kunde man köpt en dyrare med få mil istället!
Så mina nya forumskamrater , vad säger ni om milen?
Annons
2
spelar nog ingen roll vilket märke man tar, 20000 mil är många mil.
Det som är viktigt är ju hur den är servad, minst är oljan bytt vid intervallerna?
Hur länge håller automatlådan? Har bilen gått med mycket tunga släp osv.
Hur länge har du tänkt ha bilen och hur mycket hade du tänkt köra med den?
Jag hade nog kollat efter en med färre mil. runt 10000 mil kan man hitta vettiga bilar.
Priset lockar, visst det förstår jag, men man får tänka på att det kan kosta också som du säger med t.ex motorbyte eller ett automatlådebyte
Generellt har Hyundai bra kvalitet på sina nyare bilar och dom klarar mer mil än bilar innan 2000. Jag har jobbat både på Hyundai-verkstad och Meca-verkstad och jag personligen tycker att nyare Hyundaier har inte sämre kvalitet än japanska eller t.ex tyska bilar.
Det som är viktigt är ju hur den är servad, minst är oljan bytt vid intervallerna?
Hur länge håller automatlådan? Har bilen gått med mycket tunga släp osv.
Hur länge har du tänkt ha bilen och hur mycket hade du tänkt köra med den?
Jag hade nog kollat efter en med färre mil. runt 10000 mil kan man hitta vettiga bilar.
Priset lockar, visst det förstår jag, men man får tänka på att det kan kosta också som du säger med t.ex motorbyte eller ett automatlådebyte
Generellt har Hyundai bra kvalitet på sina nyare bilar och dom klarar mer mil än bilar innan 2000. Jag har jobbat både på Hyundai-verkstad och Meca-verkstad och jag personligen tycker att nyare Hyundaier har inte sämre kvalitet än japanska eller t.ex tyska bilar.
3
Är en plåtslagare "egen" som haft den, fullservad, förmodligen har det åkts mycket med släp ! Gått 6000mil Sen 11-06-13, kcr box med okända mil !
Det är vår andra bil vi vill byta, kör 70/30 bil/mc på sommaren med några vändor med husvagn! Säg 1000mil om året! 1100 kanske!
129.500kr och bilpriser.se säger 131.000kr så värderingen verkar rätt satt.
Lådan växlade fint, men tyckte bilen med 187hk 410nm borde gått lite bättre, så en aning effektförlust finns nog efter 20k mil.
Kan gå upp till 160.000kr ca.. Fast mindre är ju bättre
Aja annars får vi leta vidare, tråkigt bara för , färg och utr är den enda vi hittat
så va det ju då milen....
Min intuition säger , rätt bil- fel mil!
Men vad vet jag, kan bara Saab
Det är vår andra bil vi vill byta, kör 70/30 bil/mc på sommaren med några vändor med husvagn! Säg 1000mil om året! 1100 kanske!
129.500kr och bilpriser.se säger 131.000kr så värderingen verkar rätt satt.
Lådan växlade fint, men tyckte bilen med 187hk 410nm borde gått lite bättre, så en aning effektförlust finns nog efter 20k mil.
Kan gå upp till 160.000kr ca.. Fast mindre är ju bättre
Aja annars får vi leta vidare, tråkigt bara för , färg och utr är den enda vi hittat
Min intuition säger , rätt bil- fel mil!
Men vad vet jag, kan bara Saab
4
det är svårt kan jag förstå, antingen får du en bil som går flera problemfria mil eller så blir det tvärtom.
dieselmotorer brukar i regel hålla lite längre och bättre än bensinmotorer.
prova bilen ett år eller två och få er en egen uppfattning. det är ju det bästa i slutändan då ni ska ha bilen.
finns nog fler här som kan ge råd och synpunkter
dieselmotorer brukar i regel hålla lite längre och bättre än bensinmotorer.
prova bilen ett år eller två och få er en egen uppfattning. det är ju det bästa i slutändan då ni ska ha bilen.
finns nog fler här som kan ge råd och synpunkter
5
Undra om man ska klippa till?
2008 CRDI 11000mil comfort med navi, 7-sits Aut
165.000kr minus mitt inbyte så 110.000kr emellan..
Så end 1000mil till kamremsbyte
Dragkrok ska monteras , blir ju iaf 15000kr till inom 1år + 6000kr skatt
Undra om jag ska försöka få kamremsbytet nu.. I köpet då den stått till försäljning i snart 5 månader !
2008 CRDI 11000mil comfort med navi, 7-sits Aut
165.000kr minus mitt inbyte så 110.000kr emellan..
Så end 1000mil till kamremsbyte
Dragkrok ska monteras , blir ju iaf 15000kr till inom 1år + 6000kr skatt
Undra om jag ska försöka få kamremsbytet nu.. I köpet då den stått till försäljning i snart 5 månader !
6
Mitt tips är att ha is i magen och kolla hela tiden efter det du vill ha, dt kommer en bil med rätt mil och den utrustning du behöver , att tex köpa en bil för 150 och sen montera dragkrok blir dyrare än att hiotta en bil för 165 med krok och lägre antal mil på mätaren.
gör en lista på de grejer du har som krav , sen bara att luska till rätt bil dyker upp och då slå till hårt..
Kamremsbyte på en oservad bil bör man kunna pruta ned med 3-5 tusen det är vad handlaren tycker det är värt, dom bryr dig inte vad auktoriserad verkstad tar.
Köpa från aukt Hyundai är bra för då får du en beggaranti på bilen , men dom är också dyrare ...
Lycka till
gör en lista på de grejer du har som krav , sen bara att luska till rätt bil dyker upp och då slå till hårt..
Kamremsbyte på en oservad bil bör man kunna pruta ned med 3-5 tusen det är vad handlaren tycker det är värt, dom bryr dig inte vad auktoriserad verkstad tar.
Köpa från aukt Hyundai är bra för då får du en beggaranti på bilen , men dom är också dyrare ...
Lycka till
7
Detta är Hyundai i Karlshamn, och han vägrar pruta på kamremmen!
Dessutom är den obes med sista dag 30jun.
Fin carfax med end 1 brukare som leasingbil och fullservad.
99% i skicket .. Splitter nya vinterdäck på nya alufälg 12.000kr ,bytt hjulllager, nytt batteri.
Så man är lite tvärställd, dragkroken är ju egentligen bara det som fattas, och remmen!
Men skulle va typiskt att "rätt bil " dyker upp precis efter köp!
Dessutom är den obes med sista dag 30jun.
Fin carfax med end 1 brukare som leasingbil och fullservad.
99% i skicket .. Splitter nya vinterdäck på nya alufälg 12.000kr ,bytt hjulllager, nytt batteri.
Så man är lite tvärställd, dragkroken är ju egentligen bara det som fattas, och remmen!
Men skulle va typiskt att "rätt bil " dyker upp precis efter köp!
8
Hejsan Olasigge !
har du kollat på Hyundai i Karlskrona?
Dom har snurr på inbytesbilar och är resonabla . Vi har köpt våra tre senaste hyundaier där och det gåt alltid att diskutera priser .
Gå in på deras hemsida och kolla med jämna mellanrum , förr eller senare dyker något som är intressant för dej upp .
googla på mats svennson bil i karlskrona så hittar du sidan .
mvh / Karlskronalasse
har du kollat på Hyundai i Karlskrona?
Dom har snurr på inbytesbilar och är resonabla . Vi har köpt våra tre senaste hyundaier där och det gåt alltid att diskutera priser .
Gå in på deras hemsida och kolla med jämna mellanrum , förr eller senare dyker något som är intressant för dej upp .
googla på mats svennson bil i karlskrona så hittar du sidan .
mvh / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.
Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .
Bluberry blue metallic .
9
Tack Lasse för visat intresse, vi har varit hos honom , "bor i Ronneby" och provkört en intressant, men just den felade servicebok och bilen var sliten samt v6an! Men ja han e ganska bra att ha å göra med men han bjöd för lite för min bil... Provade å tjingsa lite men nepp..
Bilen i karlshamn känns mer och mer rätt när vi funderar över helgen här, och det lutar ditåt. Att jag själv köper drag är ju egentligen bara bra, då vet jag att lådan är besparad..
Sen har ju Folksam bra försäkring upp till 15k mil el 8år på motor och låda för 1500kr i självrisk
4000mil dit och ca 4 år för oss!
Bilen i karlshamn känns mer och mer rätt när vi funderar över helgen här, och det lutar ditåt. Att jag själv köper drag är ju egentligen bara bra, då vet jag att lådan är besparad..
Sen har ju Folksam bra försäkring upp till 15k mil el 8år på motor och låda för 1500kr i självrisk
10
Ok , Då är vi ju grannar ! Det är ju viktigt att det känns rätt för dej . Du skall ju bli nöjd med ditt val . Hade själv velat ha en santa men hsb tycker att den är för stor för oss .
Mvh / Karlskronalasse
Mvh / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Bluberry blue metallic .
Bluberry blue metallic .
12
I stort sett bestämt oss...
På måndag ska vi se om vi verkligen slår till och byter in Saab Kombin.
Santa Fen är klart bättre bil för oss..
På måndag ska vi se om vi verkligen slår till och byter in Saab Kombin.
Santa Fen är klart bättre bil för oss..
Cheva Uplander V6 Flexifuel 245hk 08
Saab 9000 320hk 510nm 98
Suzuki intruder M1800R 140hk 12
Yamaha Xt600E 55hk 96
Hobby 560KMFE Alde Excellense 10
Santa Fe Sailing Edition nr38/100 Vit V6 07
Saab 9000 320hk 510nm 98
Suzuki intruder M1800R 140hk 12
Yamaha Xt600E 55hk 96
Hobby 560KMFE Alde Excellense 10
Santa Fe Sailing Edition nr38/100 Vit V6 07