Bakrutespolnings pumpen fungerar inte, har ju nyss köpt bilen och visste att felet fanns, har ju tummen mitt i handen så jag vet inte ens var pumpmotorn sitter eller vad det heter, har kollat lite och dom jag har frågat tror att det är pumpen som pajat, är detta nåt man kan byta själv eller ska man lämna in den.
Det är väl 2 pumpar, en för fram och en för bak, för det "surrar" inte när jag försöker spola bak.
Om någon har något tipps så är de välkommna.
Mvh Staffan
Annons
2
Hej Staffan,
Det är faktiskt bara en spolarpump. När den går framåt så spolar den framrutan, när den går baklänges så spolar den bakrutan. Allt för att spara pengar. Antingen är det ett kontaktfel eller fel på pumpen. Ev. kan slangen ha lossnat. Läcker det under bilen?
Det är faktiskt bara en spolarpump. När den går framåt så spolar den framrutan, när den går baklänges så spolar den bakrutan. Allt för att spara pengar. Antingen är det ett kontaktfel eller fel på pumpen. Ev. kan slangen ha lossnat. Läcker det under bilen?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
3
Pumpen brukar de gärna sätta i/direkt bredvid själva spolarbehållaren, så troligen når man den bäst underifrån eller från hjulhuset (med inneskärmen borta)
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
4
Eftersom det inte "surrar" när jag försöker använda bakspolningen så borde det väl vara pumpen som är paj.
Mvh Starre
Mvh Starre
5
Ja, om den inte spolar framåt heller.starre skrev:Eftersom det inte "surrar" när jag försöker använda bakspolningen så borde det väl vara pumpen som är paj.
Mvh Starre
Spolar den framrutan som den ska ligger nog felet i elanslutningen.
Anders 
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)