207
av andteg
Lenn98 - lyssna!
Med största respekt för dej, men du förstår nog INTE vad jag menar. Jag tar om det från början:
Standardmonterade Xenon har oftast mycket snabbare tändningstid. Kan vi vara överens om detta???
Du bor på landet - jag bor i storstad. Överens?
Jag passerar x antal övergångsställen - kan tippa 10 ggr så många som du på en normal färd - och många av dessa är ibland dåligt upplysta. Ibland far det ut mörkklädda personer som ser min bil klart, men jag har svårt att se dem och vill inom c:a 1sek få full syn på vad som händer några meter framför bilen. Då är det skönt med ett ljus som funkar när man drar i spaken.
I Värmland finns det säkert jättemånga unga som trimmar sina moppar så de säkert gör upp mot 70-knyck (hade säkert jag också gjort - fick bara upp min i 60 på sin tid). Hos er passerar ni kanske dem på landsvägen eller på huvudgatan i byn.
Verkligheten är helt annorlunda hos oss: Massor med korsande cykelbanor mitt i stan, i dåligt upplysta gator, även där med korsande trafik så vi konstiga människor kallade "storstadsbor" behöver ett helljus som svarar omedelbart!!
Jag är ledsen att jag måste vara så här övertydlig, men med tanke på ditt senaste inlägg kan vi vara överens om följande: Behoven skiftar beroende på var man kör, trafikintensitet, vägen trafikanterna, viltet och gatubelysningen!
För mig var det förödande med eftermonterad Xenon på helljuset! Det var en ren trafikfara i min normala trafiksituation!
Flyttar jag till skogarna norrut kanske jag ändrar uppfattning!
Ha det
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009