Annons

USB?

1
Ny ägare till en Santa Fe 2.7 V6 -07.

Har en fundering angående usb-anslutningen i stereon. Vad är den egentligen till för? Trodde i min enfald att det bara var att plugga i ett usb-minne och därigenom slippa kablar, men det är ju mini-usb och jag har inte lyckats hitta något sådant minne. Är syftet bara att koppla in telefon/mp3-spelare via kabel?
Ser att det skrivits en del om detta på forumet, men jag hittar inget entydigt svar.

Mvh
Peter
Santa Fe -07 2.7 V6 Exclusive
Annons

2
Det finns adapter att köpa på ex. Kjell&co till den. Dock så höll min inte så länge utan började glappa och sen stod det bara "Reading" utan att det hände nåt mer. Jag köpte en ny stereo med audioingång (monterat och klart 3000:-) där man kan stoppa in telefonen eller mp3-spelare. Ljudkvaliteten höjdes 98% och dessutom så kunde jag lyssna på ljudböcker från telefonen utan att behöva tillbringa 20 minuter att "spola" fram till rätt ställe.

Finns väl hyggliga numer med inbyggd backkamera också. GPS vill man väl kanske inte ha i stereon iom att det är knöligt att kolla ner i konsolen när man kör eller/och den går sönder eller det kommer nya.

Vad vet jag. :)
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå

3
Tack för svaret! Ska kolla efter adapter.
Att byta stereo och därigenom både förbättra ljud och få möjlighet till backkamera låter intressant, men jag antar att man då förlorar rattens stereofunktioner.
Santa Fe -07 2.7 V6 Exclusive

4
Nope, jag köpte en Kenwood...nånting 2-DIN. Konvertern var iofs hutlöst dyr (700:-) men ändå värt eftersom det förmodligen är något man kommer störa ihjäl sig på annars.

Tror det finns till de flesta märken. Som sagt, värt att tänka på/kolla är om en stereo med backkamera är mycket dyrare, för det är något som skulle varit bra annars, inte minst när man ska hänga på släpet i mörker. :)
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå