Annons

Re: Helljus - Vad kan man kräva?

16
Ny insats till MY13 låter bra. Hoppas att vi som köpte 2012 kan byta in till nya lysen, i alla fall rabatterat. Som det är nu är under all kritik. Om inte annat så borde det funnits en typ "Nordic Light Edition" att välja som tillval.

Hoppas det löser sig innan nästa vinter!
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03
Annons

18
Hej! Tänkte skriva lite här om mitt helljus också. I had a real real bad main beam as well as the others, I almost drove onto a traffic sign with my main beams on! This is what I did, I drove to Hyundai in Malmö and they adjusted it and said the problem comes from the leverans service... anyway, I then also changed the main beams to Philips XtremeVision H7 .. the difference after doing these modifications were great! No where near my previous Volvo S40, but much much better, I do recommend if you are annoyed by your main beam. Sorry I donät have any before, after pictures, but it was definitely worth it!
Hope this would help somebody..

19
naderiano skrev:Hej! Tänkte skriva lite här om mitt helljus också. I had a real real bad main beam as well as the others, I almost drove onto a traffic sign with my main beams on! This is what I did, I drove to Hyundai in Malmö and they adjusted it and said the problem comes from the leverans service... anyway, I then also changed the main beams to Philips XtremeVision H7 .. the difference after doing these modifications were great! No where near my previous Volvo S40, but much much better, I do recommend if you are annoyed by your main beam. Sorry I donät have any before, after pictures, but it was definitely worth it!
Hope this would help somebody..
Det gjorde jag innan jag bytte till Xenon och det blev inte mycket bättre. Xenonen fungerar dock mycket bättre. Varför engelska?

20
Sämsta helljuset som jag haft på en bil! Säljaren satte dit xenonkonverteringssats, men vi fick betala.Han visste om problemet,synd bara att han inte talade om det vid köpet.
Köper man en ny bil som de sålde in med reklamen "Nordens nya kombi",förväntar man sig ju att den går att köra med i mörker!!

21
Hej!

Jag kryper nog till korset och utrustar bilen med extra xenon. Vad kostar den där EX3000-rampen (inkl montage) som sätts under nummerplåten. Det vore bra med lite riktpriser innan beställning så jag vet att det blir till rätt pris :-)
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03