Annons

Arbete

1
Hej!

Gillar tråden med hembygdsbilder. Joppe hade lagt in en bild från jobbet, 19:e våningen :shock:

Visst vore det roligt att veta vad vi jobbar med. Häng med och avslöja lite av dig själv.

Jag bidrar med att jag jobbar som ekonomiassistent, dvs all ekonomi fram till bokslut, ganska själsdödande då man inte får något utlopp för fantasi och kreativitet, dvs men kan inte ens göra en fin krumelur av ex en femma :roll: :roll: :roll: :roll:

:wink:
Stahl
Annons

2
Ovan nämnde träl :) (Joppe) drar in månadspengen som Drifttekniker i Forum Nacka (ett köpcentrum i Nacka som just nu byggs ut för ca 1,7 miljarder !!!), mina dagar går åt till att se till att allting fungerar i Centrumet dvs ventilation, kyla, värme, hissar, rulltrappor, lås o larm osv.. jobbet som sådant är rätt kul eftersom allting kan hända och man aldrig vet hur en dag kommer att se ut, att jag har nära till jobbet ( 7 min med bil) är en extra bonus eftersom jag kan hämta dottern på dagis i god tid och vi kan hinna med att umgås innan hon ska gå och lägga sig.
(En uppmärksam Forumläsare noterar säkert att jag jämt o ständigt tjatar om min dotter, men hon e min lilla prinsessa o väldigt speciell för mig !!) jag ska försöka låta bli att tjata om henne,,,,
"Joppe"

4
Lagens lååååååånga.... :roll: med 2 (helst snabba) år kvar. Men därefter kommer de för kännedom inte å bli frågan om någon PRO-boule, samla rabattkuponger eller bussturer till Ullared, om nu någon inbillat sig det.

Är ju för 17 knappt man har tid att jobba, redan idag! :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
Bäste Nimbusen , att du skulle tillbringa dagarna med ovan nämnda aktiviteter har inte för ett ögonblick funnits som ett alternativ i min tankevärld..

Säg mig "lagens låååånga" betyder det att du är :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
"Joppe"

7
Joppe > svar på din fråga - Mmmmm precis :lol:
Ulriksdal å sånt, med början för 30 år sedan.

8
HA!

Träffade en man ute på en mässa en gång - jag kände igen honom och kommenterade det;
"Dig känner jag igen någonstans ifrån?"

Han duckade märkbart, sade "Nä!" och forsatte diskutera själva anledningen till besöket.

Jag min dumme fan fortsatte pejla killen trots att det var uppenbart att han ville vara ifred - jag visste så väl att jag hade haft med honom att göra, men för länge sedan - jag har bra minne för ansikten och personer.

Tillslut, när hans finter och glidningar är alltför uppenbara hoppar hans fru in, bubblande, fnittrade glad . "Han är Polis - LTG i Skaraborg!

Som att hälla en balja isvatten över diskussionen!
Mannen - numera "Polis" blängde på en och samma gång surt på sin fru och uppgivet på mig - nu var det inte så kul längre...

Men - faktiskt löste sig knuten ganska bra; just denna Polisen hade aldrig behövt skriva rapport på mig, det var en av mina handledare från värnplikten; Trafiksoldat, ya know!

Fasen Nimbusen; jag tyckte du var lite låg i omröstningstråden
"Brukar du leka Polis i trafiken?" Ha ha ha - stor humor!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

9
Historien påminner mig om en händelse i ungdomen, som fjortonåring träffade jag en tjej, och tillbringade lite tid i sällskap med hennes pappa innan vi skulle ut på lite äventyr, pappan och jag pratade om min moppe, jag visade honom vad jag gjort för att trimma den och sa i samma andetag att "när jag fyller femton ska jag trimma lite mer"... pappan nickade och förklarade att han gärna såg att hans dotter väntade med att åka med mig tills jag var femton.."det ser lite illa ut att min dotter åker olagligt med en fjortonåring, det är lite bättre att hon åker olagligt med en femtonåring om nån av mina kolleger stoppar er"... ..

Jag kan tänka mig att även Nimbusen vid nåt tillfälle känt sig obekväm med sitt yrke i kontakt med "vanligt folk" i sociala sammanhang. där folk ska diskutera "orättvisa böter" ,Palmemord, varför inbrottet i sommarstugan inte är löst osv osv,,, därför beslutar jag nu för alla medlemmar att sånt ska vi se till att han inte drabbas av i samröre med oss,, ELLER HUR ??
"Joppe"

10
Jodå - det kommer!
Någongång någonstans - men vi kan ju försöka dra ut på det så länge som möjligt innan det oundvikliga sker... :mrgreen:

Finns inget som "knäpper till" stämningen så mycket som ett sådant här avslöjande - och jag håller med "Joppe" - skall vi jaga iväg "Nimbusen" från forumet så skall det bero på något annat än hans yrkeval!

Act normal, folks - jag tänker i vart fall fortsätta berätta historier av tvivelaktig trafikmoralisk karaktär!

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

11
Swedefe sa: Act normal, folks - jag tänker i vart fall fortsätta berätta historier av tvivelaktig trafikmoralisk karaktär!

Det förutsätter jag !! Och ser fram emot...
"Joppe"

12
Come an ögontjänade gummor/gubbar - bara försök... :lol: :lol: :lol:
plockar fram tjänsteminen, pennan är beredd liksom rapp.blocket. :wink:

Skämt åsido, men de är som ni anar. Tror inte det finns en fråga som jag inte fått under alla år, för att inte tala om alla varianter av bortförklaringar. Ibland suckar man bara och undrar hur de man träffar på i jobbet (inte ett fåtal - utan faktiskt många) är funtade och hur de kan klarar sig ute i samhälle. För de är inte lite torftigt och en hel del hästar saknas på sina ställen. Men nu skall vi inte orda mer om det - tystnadsplikt.

Kan också lugna er med att ingen lär :shock: mig ute på stan - working undercover 8) och något rappblock äger jag faktiskt inte. :wink:

14
Jag jobbar med projektledning o programledning av diverse aktiviteter inom telekom och mer specifikt mobiltelefonisystem. Det rör sig mest kring koordinering av systemfunktionalitet och vissa egenskaper mellan WCDMA/3G och GSM.

Visst låter det kul? :roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

15
Swedefe skrev: Act normal, folks - jag tänker i vart fall fortsätta berätta historier av tvivelaktig trafikmoralisk karaktär!
S
Samma här, fast mina blåa positionsljus tänker jag inte berätta om! :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision