Hej, Ny här på forumet...
Nu har jag fått tillgång till tjänstebil och beställt en I40 CRDi 136 M6 vit med Premium paket och avtagbar dragkrok. Efter 7 år med olika BMW modeller.....
Var dock 3-4 månaders leveranstid.
Har en fråga ang. utrustning i Premium paketet.
På utrustnings listan jag fick på offerten av säljaren fanns Aktiv Filhållnings assistans och Aktiv Parkerings assistans med. Men enligt säljaren var det fel och skulle ej vara med, men han visste inte varför det dök upp när han valde Premium i sitt dataprogram. Det skulle vara med i Premium Plus paketet. Men han kunde inte längra välja Premium Plus i sitt program.
När man tittar på Hyundais hemsida så finns dom 2 valen också bara med i Premium Plus, men Premium Plus verkar vara borttaget, finns inte med i prislistan och konfiguratorn.
Har Hyundai tagit bort dessa funktioner eller ska dom inte tas in i sverige mer? Eller har dom gjort om Premium paktet så det ingår där utan att säljarna och hemsidan har blivit uppdaterade? Verkar ju som Premium är den högsta utrustningsnivån som går att välja nu?
Hade varit kul om man fick med dessa funktioner... Eller är det inget att hoppas på?
Annons
Re: Utrustning I40 Premium 2013?
2Hej!
Det ska ingå i PremiumPlus precis som sportstolar med ventilation.
Det ska bli intressant att höra vad du tycker i jämförelse med BMW. Jag har nu en i40 som första Hyundai-bil efter otaliga Volvo
Utrustningsprogrammet finns på <http://www.hyundai.se/files/uploads/i40 ... 20_web.pdf>.
Jag bifogar även en bild från produktkatalogen som beskriver de olika nivåerna.
Det ska ingå i PremiumPlus precis som sportstolar med ventilation.
Det ska bli intressant att höra vad du tycker i jämförelse med BMW. Jag har nu en i40 som första Hyundai-bil efter otaliga Volvo
Utrustningsprogrammet finns på <http://www.hyundai.se/files/uploads/i40 ... 20_web.pdf>.
Jag bifogar även en bild från produktkatalogen som beskriver de olika nivåerna.
Mvh Jonas
i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03
3Jo jag får nog tyvärr inte med dom funktionerna, dom kommer först med PremiumPlus. Men precis när jag beställde min bil så höll dom på att uppdatera hyundais I40 sida under några dagar, det var väl därför det blev lite konstigt. PremiumPlus hette ju Sport förut.
Jmenzer: vad tycker du om I40 jämfört med tidigare Volvobilar?
Jmenzer: vad tycker du om I40 jämfört med tidigare Volvobilar?
4Hej!
Nu har jag kört ca 600 mil och börjat vänja mig. Det tog längre tid än jag förväntat mig. i40 är riktigt go att köra, växellådan är riktigt skön. Säten och körställning är perfekt för mig (178cm lång). Vid nästa däckbyte ska jag nog gå upp till 17-18" för ännu bättre vägkänsla. Jag pendlar en del mellan Gbg-Sthlm och har många långpass. Det som var mest annorlunda i i40 mot Volvo upplevde jag med styrservon, alltså att ratten drar så tydligt mitt mitten på Hyundai. En annan sak är kupéfiltret som är bättre på Volvo. Jag upplever väldigt mycket lukter utifrån (avgaser m m) som jag aldrig tidigare upplevt i Volvo. Nya bilen drar lite för att vara ny (0.53) som jag loggar med en App (GasCubbey) i telefonen.
Nu har jag kört ca 600 mil och börjat vänja mig. Det tog längre tid än jag förväntat mig. i40 är riktigt go att köra, växellådan är riktigt skön. Säten och körställning är perfekt för mig (178cm lång). Vid nästa däckbyte ska jag nog gå upp till 17-18" för ännu bättre vägkänsla. Jag pendlar en del mellan Gbg-Sthlm och har många långpass. Det som var mest annorlunda i i40 mot Volvo upplevde jag med styrservon, alltså att ratten drar så tydligt mitt mitten på Hyundai. En annan sak är kupéfiltret som är bättre på Volvo. Jag upplever väldigt mycket lukter utifrån (avgaser m m) som jag aldrig tidigare upplevt i Volvo. Nya bilen drar lite för att vara ny (0.53) som jag loggar med en App (GasCubbey) i telefonen.
Mvh Jonas
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03