Åkte till verkstan för att snacka lite om min flagnande ratt ( bilen har gått 1600mil ).. Passade på att gnälla lite på min koppling, tycker att den hugger lite väl mycket när man ligger på dragläge...
Lämnade bilen vid 13 och verkstaden ringde strax efter med ett besked att dom ska plocka ner växellådan för vidare undersökning, ska bli spännande att se vad dom kommer fram till
Annons
Re: Då var bilen på verkstaden..
2Vi får hoppas att det är kopplingen de plockar isär, snarare än växellådan.Sundmark skrev:Åkte till verkstan för att snacka lite om min flagnande ratt ( bilen har gått 1600mil ).. Passade på att gnälla lite på min koppling, tycker att den hugger lite väl mycket när man ligger på dragläge...
Lämnade bilen vid 13 och verkstaden ringde strax efter med ett besked att dom ska plocka ner växellådan för vidare undersökning, ska bli spännande att se vad dom kommer fram till
Re: Då var bilen på verkstaden..
3Nybliven i40 ägare och ny på forumet.
Jag tycker också att min koppling hugger och har ganska kort dragläge, man måste också i princip ha pedalen pressad i golvet annars tar inte kopplingen, beter sig din så också?
Funderar starkt på att kräva att de kollar upp det då den endå ska in på service snart, gått 2500mil nu. INGEN annnan bil förutom syrrans gamla saab 90 som jag kört har haft koppling som beter sig så.
Jag tycker också att min koppling hugger och har ganska kort dragläge, man måste också i princip ha pedalen pressad i golvet annars tar inte kopplingen, beter sig din så också?
Funderar starkt på att kräva att de kollar upp det då den endå ska in på service snart, gått 2500mil nu. INGEN annnan bil förutom syrrans gamla saab 90 som jag kört har haft koppling som beter sig så.
Re: Då var bilen på verkstaden..
4Haha självklart så menade jag ju kopplingen...
Visade sig att jag fick en ny koppling och ett nytt svänghjul... Forskade inte vidare i varför utan får återkomma till veckan med det hela..
Rattarna verkar vara restnoterade så det är bara att slita vidare på min "gamla"
"Vagga2k" jag gnällde på att jag tyckte att kopplingen hade aningens för mycket vibbrationer när man stog och höll dragläge..
Visade sig att jag fick en ny koppling och ett nytt svänghjul... Forskade inte vidare i varför utan får återkomma till veckan med det hela..
Rattarna verkar vara restnoterade så det är bara att slita vidare på min "gamla"
"Vagga2k" jag gnällde på att jag tyckte att kopplingen hade aningens för mycket vibbrationer när man stog och höll dragläge..