Annons

Främre motorfäste 1,7 CRDI 136hk

1
Hejsan!

Min i40 har nu rullar 1200 mil och främre motorfästet har gått AV! Bilen har varit in på verkstaden och dom kom fram till detta efter jag anmärkt på att den vibrerar och går ojämt.

Tydligen så är det samtliga modeller med denna motor hos i40, Fabriken håller på att ta fram en ny sort men än så länge kan dom inte lova när denna kommer ut. Verkstaden och jag kom då överens om att sätta dit en ny till veckan i hopp om att den håller fram tills fabriken spottar ut den nya.

Så håll koll på detta är ett tips!
Annons

Re: Främre motorfäste 1,7 CRDI 136hk

2
min had rullat 700 mil när problem med vibrationer uppstod. Vibrerar som en traktor när det är kallare än -10 grader.
Återförsäljarna klandrar bristfälliga motorfästen och hävdar att det går till sig efter ca 11-1200 mil..eller vinter nummer 2..

Jag har köpt deras förklaring och kört ca 100 mil till, men ingen bättring snarare försämring, så nu måste det ta in bilen och åtgärda felet. Och lyckas de inte fixa det så kommer jag att kräva ett återköp av bilen för man ska fanemig kunna använda en "ny bil" de månader som det är kallare än -10..
Har fler detta problem eller är det bara jag och någon till??

Re: Främre motorfäste 1,7 CRDI 136hk

4
morsare skrev:min had rullat 700 mil när problem med vibrationer uppstod. Vibrerar som en traktor när det är kallare än -10 grader.
Återförsäljarna klandrar bristfälliga motorfästen och hävdar att det går till sig efter ca 11-1200 mil..eller vinter nummer 2..

Jag har köpt deras förklaring och kört ca 100 mil till, men ingen bättring snarare försämring, så nu måste det ta in bilen och åtgärda felet. Och lyckas de inte fixa det så kommer jag att kräva ett återköp av bilen för man ska fanemig kunna använda en "ny bil" de månader som det är kallare än -10..
Har fler detta problem eller är det bara jag och någon till??
Samma sak hände mig förra vintern och temperatur på -20 grader. Trodde jag fått en kärnreaktor i motorrummet. Körde direkt till verkstaden som genast kom ut och provade att starta. Då var allt oljud och vibrationer borta och sedan dess har det inte varit några problem. Har nu kört drygt 1000 mil med bilen, 2012:a men å andra sidan har det väl knappt varit under noll grader denna vinter.