http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... pportPage5" onclick="window.open(this.href);return false;
Vågar man prova?
Har inte kollat men gissar att min radio/navi enhet har 6.0.1 en update enligt ovan skall enligt uppgifter på tyska forum förbättra det kassa ljudet i soundsystem.
Annons
Re: Uppdatera radio / navi själv
2Funkade bra för mig. Bluetooth funktionaliteten blev bättre.
Tog cirka 30 minuter så se till att du har möjlighet att ha bilen igång så länge. Själv tog jag en biltur.
Tog cirka 30 minuter så se till att du har möjlighet att ha bilen igång så länge. Själv tog jag en biltur.
Hyundai i40 Kombi Premium 1.7 CRDi/136 M6 Total Black
3Hur fick du det att funka?
Jag ladda ner filen och i filen fanns det nån mapp och några filer. Jag la in allt i usb'n men när jag kopplade in usb's så stod det "Cannot read this file"
Jag ladda ner filen och i filen fanns det nån mapp och några filer. Jag la in allt i usb'n men när jag kopplade in usb's så stod det "Cannot read this file"
4Är din sticka formaterad till FAT32? Om inte, gör det innan du lägger in filerna på USB-stickan.BessoMesso skrev:Hur fick du det att funka?
5Vilken version hade ni innan update? Jag kollade min, 6.8.B har jag och den skall ha en fix för ljudet bak men jag har ändå ingen ljudvolym att snacka om från högtalare / sub bak i bilen.
Det är förvånansvärt att 6 högtalare + subwoofer och separat förstärkare kan låta så dåligt, undrar om det krävs en firmware update för att få ordning på det?
Det är förvånansvärt att 6 högtalare + subwoofer och separat förstärkare kan låta så dåligt, undrar om det krävs en firmware update för att få ordning på det?
6så med andra ord är det inte värd att sitta och vänta 30m på att göra uppdateringen???
7Hade systemversion 6.1.6 innan uppgraderingen och kan väl inte säga att jag märkte någon nämnvärd förbättring vad det gäller ljudet efter uppgraderingen.
Fortfarande dålig ljud för 6 högtalare + subwoofer.
Dock blev bluetoothsynkningen märkbart bättre.
Fortfarande dålig ljud för 6 högtalare + subwoofer.
Dock blev bluetoothsynkningen märkbart bättre.
Hyundai i40 Kombi Premium 1.7 CRDi/136 M6 Total Black
8Har nu uppdaterat två gånger själv efter diskussion med Hyundai, sista uppdateringen som ligger uppe nu gör att Handsfree och Bluetooth kopplingen fungerar MYCKET bättre! Värt att testa!
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... pportPage5" onclick="window.open(this.href);return false;
7.4.5 är senast ut.
7.4.5 är senast ut.
9Uopdaterade det nyss. Tog ca 35m.
Bättre ljud fick jag och fick känna suben!
Bättre ljud fick jag och fick känna suben!
10Samma här, problemfri uppdatering till 7.4.5.
Väl investerade 30 minuter.
Väl investerade 30 minuter.
11jag var ute och kika vilken firmware jag har men hittar inte hur jag får fram det. Hur gör man?
Re: Sv: Uppdatera radio / navi själv
12Följ instruktionerna i länken:Rikard skrev:... hur jag får fram det. Hur gör man?
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... pportPage5
Beskriver såväl hur man kollar aktuell version som hur man uppdaterar till en senare.
13Någon som vet om det har kommit någon ny uppdatering?
Oneplus One
Oneplus One
14För Firmware och Software funkar länken ovan. För kartuppdatering får du vända till din verkstad.Dalton skrev:Någon som vet om det har kommit någon ny uppdatering?
Oneplus One
Själv har jag Android 4.4.2 och nyaste kartorna utan hjälp av Hyundai. Kan spela alla kända video och ljudfiler.
Vilket inte går på "originalnaven" naturligtvis. Även video till barnen bak, kontrollerat från huvudenheten.