Någon annan som har knarr/gnissel från instrumentpanelen höger fram/vänster fram mot framrutan?
Trycker man till på ena sidan så börjar det låta mer på andra sidan...
"Dashboard rattle" om man söker på google för engelspråkiga forum..
Detta uppkom för mig när det blev kallt ute, som om den värms upp och töjs ut mot framrutan och där saknas det isolering/silikon..
otroligt enerverande
Annons
Re: Ljud höger/vänster sida instrumentpanel?
2Höger fram i instrumentpanel, ofta när det blir varmt från kall bil men kan komma periodiskt. Mkt irriterande! 
3Tjena!
Jodå detta har jag påpekat ett antal gånger till min verkstad
. Nu ska bilen in om ett par veckor och då ska hela instrumentpanelen plockas ner. Skulle sättas någon list eller dylikt (vet ej säkert) runt kanter på panelen. Får väl se om det hjälper. Bytte framruta pga spricka för x antal månader sen och då försvann "oljudet" fram till för några veckor sedan, nu är det värre än innan
Ha det gott Körven
Jodå detta har jag påpekat ett antal gånger till min verkstad
Ha det gott Körven
4Hejsan,
Enligt min verkstad är instrumentbrädan för stor för bilen....
De har skickat in en fråga till Hyundai om hur de ska hantera det här (i januari) - ännu inget svar.
Själv har jag lagt ihop två isskrapor och tryckt ner i högra hörnet - ser inte så proffsigt ut, men det blir tyst!
Enligt min verkstad är instrumentbrädan för stor för bilen....
De har skickat in en fråga till Hyundai om hur de ska hantera det här (i januari) - ännu inget svar.
Själv har jag lagt ihop två isskrapor och tryckt ner i högra hörnet - ser inte så proffsigt ut, men det blir tyst!
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem
5Hej ! Jag har oxså problem med skramel från instrumentpanelen höger fram, Är det någon som kunnat råda bot på detta irriterande ljud som bara kommer ibland. Hälsningar Per
6Även jag har haft det här problemet i liten skala.
Sa till om det på första vanliga servicen och därefter har jag inte hört något missljud.
Sa till om det på första vanliga servicen och därefter har jag inte hört något missljud.
7Hej Jalla ! Det var ju fint att din verkstad verkade fixa skramlet.Vore intressant att veta vad dom gjorde, Har du lust att meddela vilken verkstad du har så jag kan kolla vad som gjorts och sedan dela vidare informationen här på forumet mvh.Per
8Hej igen!
Dags för lite uppdatering
. Ljudet i instrumentpanel fixat. Tydligen var den lös på ena sidan. Kupefläktsmotor bytt pga oljud. Lyset fixat för 4 e gången tror jag det är. Nu till det smarriga. Har haft en läcka i kylarsystemet, fixat för länge sen. Tji fick jag. Det hade försvunnit lite till nu
. Vi får byta MOTOR så de idag. Nu är det snart bara karrosen kvar och byta så verkstad
. Får återkomma i detta ärende.
MVH Körven
Dags för lite uppdatering
MVH Körven
9Min bil åtgärdades på Svema Bil. Har kommit tillbaka....
10Har EJ kommit tillbaka skulle det stå här ovan förstås